ضرورت توجه به ظرافت‌های فرهنگی در تبلیغات دینی
کد خبر: 3994574
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

ضرورت توجه به ظرافت‌های فرهنگی در تبلیغات دینی

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید خود علاوه بر تبلیغ نوین، بر تبلیغ اصیل دینی تأکید بسیار دارد. و اگر ظرافت‌های کار فرهنگی و تبلیغی و اصول آن رعایت نشود، به ضد فرهنگ تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام مجید باباخوانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جلسه با مداحان و اعضای اصلی شبکه‌های هیات و مراکز فرهنگی استان کرمان گفت: هدف از تشکیل این نشست ضمن تقویت انسجام درونی و هماهنگی بین هیئات مذهبی، هم افزایی شبکه‌های هیئات استان برای جریان سازی در راستای اهداف اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام باباخانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه‌سازی هیئات مذهبی بر لزوم هم‌افزایی بیشتر هیئات تاکید کرد: ماه محرم یک حرکت خوب در مسیر تقویت شبکه‌های هیئت‌های مذهبی و تقویبت شعار دینی و شور حسینی بود که استان کرمان نقش خوبی در این راستا ایفا کرد.

وی گفت: از اهداف مهم سازمان تبلیغات اسلامی، سازماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و این مهم در سال‌های اخیر مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب (دام ظله) قرار گرفته است که اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات کشور ابراز داشت: شناسایی دقیق، سازماندهی و شبکه‌سازی کارآمد، حمایت، هدایت، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و ارتباط صمیمانه با تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی خصوصا هم افزایی با ارکان ستادی درون سازمانی و برون سازمانی راهبرد اصلی ما در سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تشکل‌های دینی، نقش هیئات مذهبی در ایام محرم را کاری مجاهدانه عنوان کرد و گفت: شکل و اساس تشکیل هیئت‌های مذهبی با سکولاریسم منافات دارد و امروز نقش آفرینی هیئات و تشکل‌های دینی در صدور اسلام ناب و مبانی انقلاب کم نظیر است.

حجت‌الاسلام باباخانی انسجام و وحدت رویه در هیئات مذهبی در سال‌های اخیر را مطلوب دانست و بیان داشت: هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی نمره قابل قبولی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از خود نشان دادند.

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید خود علاوه بر تبلیغ نوین، بر تبلیغ اصیل دینی تأکید بسیار دارد، افزود: اگر ظرافت‌های کار فرهنگی و تبلیغی و اصول آن رعایت نشود، به ضد فرهنگ تبدیل خواهد شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی کشور گفت: مأموریت و کار سازمان تبلیغات اسلامی همانی است که تشکل‌های دینی مردمی در جای‌جای کشور در حال انجام آن هستند و در واقع هر یک از این مجموعه‌ها خود یک سازمان تبلیغات اسلامی به‌شمار می‌روند.

وی در پایان با اشاره به این که هیئت‌ها منظم‌ترین ساختار مردمی محسوب می‌شوند، گفت: یکی از کارکردهای شبکه سازی هیات‌ها، عدم تداخل برنامه‌های مهم در کشور و استان شمرده می‌شود.

انتهای پیام
captcha