برگزاری دوره‌های آموزش مباحث قرآنی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی اردبیل
کد خبر: 3995177
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

برگزاری دوره‌های آموزش مباحث قرآنی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: دوره‌های آموزش مباحث قرآنی و فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی اولویت اساسی بوده تا میزان توانمندی و سطح مهارت تمامی اقشار جامعه مطابق با نیازهای روز جامعه مطابقت پیدا کند.

رضازاده// برگزاری دوره‌های آموزش مباحث قرآنی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 14 شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: روحانیون به عنوان یک ظرفیت مناسب و مشاوران دینی در شوراهای حل اختلاف نقش مؤثری در کاهش طلاق و رفع اختلافات خانگی دارند که بایستی از این پتانسیل مناسب استفاده شود.

وی بیان کرد: طبق اظهارات نیروی انتظامی هر منطقه‌ای که روحانی طرح هجرت یا مستقل داشته، آمار جرم و جنایت نیز در آن منطقه کم و به همین منظور بهتر است برای تحقق اهداف مورد نظر، روحانیون اردبیلی به عنوان مشاوران دینی در شورای حل اختلاف مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: احصای نیازهای فرهنگی و میزان آسیب‌پذیری مناطق مختلف استان اردبیل با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی از اهم مواردی به شمار می‌رود که برای اجرای موفق طرح‌های فرهنگی مورد توجه واقع و در این زمینه نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

جعفرزاده بیان کرد: مساجد به عنوان طرح تحول اجتماعی نقش مهمی در تأمین جایگاه روحانیون دارد که متأسفانه در شرایط فعلی کارکردهایی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، ترویج نماز و زکات، امور خیریه به نهادهای دیگر واگذار و از مساجد سلب شده و نیاز به اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزش مباحث قرآنی و فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی اولویت اساسی بوده تا میزان توانمندی و سطح مهارت تمامی اقشار جامعه مطابق با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha