حمایت از 2 هزار دانش آموز و بیمار بی‌بضاعت در رزمایش همدلی در خوزستان
کد خبر: 3995216
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

حمایت از 2 هزار دانش آموز و بیمار بی‌بضاعت در رزمایش همدلی در خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های چهاردهمین رزمایش همدلی و مواسات، مهر تحصیلی است، گفت: از محل درآمد بقاع و موقوفات، قریب 2 هزار دانش آموز و بیمار بی‌بضاعت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

خاکبازبه گزارش ایکنا از خوزستان، چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و مواسات با موضوع «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» امروز ۱۴ شهریورماه از طریق ارتباط تصویری با شهر ری که میزبان برنامه کشوری این رزمایش بود، در آستان علی بن مهزیار در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در حاشیه برگزاری این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: چهاردهمین همایش همدلی و مواسات به همت اوقاف و امور خیریه استان در آستان علی بن مهزیار برگزار شد. این اولین نشست ابداعی بود که به تدبیر رئیس سازمان با حضور استانداران و نمایندگان ولی فقیه در سراسر استان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به حضور معاون سیاسی استاندار خوزستان در این جلسه گفت: در این برنامه سه طرح مورد ارزیابی و اقدام قرار گرفت، اولا برنامه شمیم حسینی است که در ایام محرم اجرا شد و  به هیئات مذهبی و مساجد در راستای برگزاری مراسم عزاداری، مساعدت‌هایی در سطح استان انجام شد.

خاکباز با بیان اینکه در صورت ابلاغ برگزاری پیاده‌روی اربعین، آمادگی استقبال از زائران حسینی را داریم، اظهار کرد: منتظر هستیم که در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا، ابلاغیه برپایی مواکب در داخل و خارج از کشوربه دست ما برسد. در صورت صدور مجوز،‌ آمادگی داریم از زائران استقبال و به آنها خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: از طرح‌های دیگر، طرح مهر تحصیلی است. به موجب این طرح قریب 2 هزار دانش آموز و بیمار بی‌بضاعت تحت پوشش قرار می‌گیرند. مجموعه کمک‌ها به برپایی مواکب، کمک به دانش آموزان، ایتام و بیماران بی بضاعت، صد در صد از محل بقاع و موقوفات استان خوزستان است.

خاکباز در پایان اظهار کرد: تاکنون حدود 500 هیئت مذهبی در سطح استان با رقم‌های متفاوت مورد حمایت قرار گرفتند. همچنین 2 هزار و 200 بسته معیشتی در راستای مواسات تهیه و توزیع شد. در این طرح قریب 1000 دانش آموز بی سرپرست و نیازمند تحت پوشش قرار می‌گیرند.

گفتنی است، در این همایش، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به تأثیر این رزمایش در شکل گیری روحیه امید اشاره کرد و 80 در صد کمک‌های انجام شده در این رزمایش را از سوی مردم عنوان کرد.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، مواسات را آموزه‌ای از معارف دینی و طرحی برای نشان دادن کارآمدی دین در عبور از بحران‌ها توصیف کرد و ضمن قدردانی از این حرکت، به تصویر کشیدن این واقعیت را از سوی جامعه فرهنگی و هنری یک ضرورت دانست. 

انتهای پیام
captcha