رزمایش «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 3995349
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
همزمان با سراسر کشور؛

رزمایش «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

رزمایش ملی «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان دو معصوم شهرکرد برگزار و بیش از یک‌هزار بسته‌ لوازم‌التحریر و معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، رزمایش ملی «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان دو معصوم شهرکرد به‌صورت ویدئوکنفرانس و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار و در استان، بیش از هزار بسته بسته‌ لوازم‌التحریر و معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در حاشیه این رزمایش به خبرنگاران گفت: چهاردهمین دوره طرح شمیم حسینی شامل کمک به هیئت‌های مذهبی و کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیدگان از کرونا است و بر این اساس، ۴۰۰ بسته معیشتی با محوریت بقاع متبرکه و مراکز افق تهیه شده است که امروز میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح مهر تحصیلی نیز امروز ۶۵۰ بسته لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان نیازمند سراسر استان از محل موقوفات منطبق و نیز کمک‌های خیران و منابع خارج از استان تهیه شده و ارزش این بسته‌ها در مجموع بیش از ۲ میلیارد ریال است.

امیری طرح هر خانه یک کارخانه را دیگر طرح حمایتی رزمایش دانست و تصریح کرد: در طرح گوهرتراشی در منزل که از یک سال گذشته در استان آغاز شده است، حدود ۴۰۰ زن بدسرپرست و بی‌سرپرست آموزش دیده و مشغول به کار شده‌‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: دفتر طرح شمیم حسینی در استان جوار امامزادگان دو معصوم شهرکرد مستقر است و این گروه به‌صورت افتخاری وظیفه سرکشی از نیازمندان و احصای نیازها، از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر حمایت‌های لازم را در راستای کمک‌های مؤمنانه و یا اشتغال و ... حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha