اجرای طرح «مهر تحصیلی» در البرز
کد خبر: 3996899
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

اجرای طرح «مهر تحصیلی» در البرز

مدیرکل اوقاف البرز از اهدای دو هزار و 500 بسته کمک آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این اقدام با اجرای طرح «مهر تحصیلی» رقم خورده است.

اجرای طرح «مهر تحصیلی» در البرز

حجت‌الاسلام علی دشکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس در این استان خبر داد و گفت: هر ساله این اداره به تبعیت از سیاست‌های کلی مرکز، در آستانه بازگشایی مدارس اقدام به اجرای طرح مهر تحصیلی از محل عواید موقوفات می‌کند.

وی با بیان اینکه در این طرح لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان شامل دفتر، کیف، خودکار و... در قالب بسته‌های کمک آموزشی قرار گرفته و به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده می‌شود، افزود: دانش‌آموزان نیازمند از طریق اداره‌کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده و تأیید نیازمند بودن و دانش‌آموز بودن آن‌ها در اختیار اداره‌کل اوقاف برای تحویل بسته‌های کمک آموزشی قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: در سال جاری دو هزار و 500 بسته کمک آموزشی برای دانش‌آموزان در طرح مهر تحصیلی تهیه شده که در آستانه سال تحصیلی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

دشتکی با اشاره به اینکه مبلغ نهایی هزینه تهیه این بسته‌ها هنوز قطعی نشده است اما همگی از محل عواید موقوفات پرداخت خواهد شد، افزود: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به تحصیل دانش‌آموزان اجرا می‌شود که امسال برای نهمین سال متوالی در سراسر کشور از جمله استان البرز اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت والای جایگاه علم و دانش در دین اسلام، گفت: آینده کشور در گروی تعلیم و تربیت است و ارتباط معناداری بین بی‌سوادی با آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی وجود دارد؛ یعنی کسانی که بی‌سواد می‌مانند بستر برای انحرافات اجتماعی‌شان فراهم‌تر است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند زمینه تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان محروم را فراهم کند، لذا مردم و خیرینی که می‌خواهند برای تأمین بسته‌های آموزشی در قالب طرح مهر تحصیلی کمک کنند می‌توانند به مراکز افق امامزادگان البرز مراجعه کرده و کمک‌های خود را اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha