اهدای 734 بسته تحصیلی به دانش‌آموزان کم بضاعت گیلان
کد خبر: 3997585
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبرداد:

اهدای 734 بسته تحصیلی به دانش‌آموزان کم بضاعت گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در قالب طرح مهر تحصیلی 734 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم بضاعت گیلانی توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح مهر تحصیلی خبرداد و اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس در قالب طرح مهر تحصیلی 734 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم بضاعت گیلانی توزیع می‌شود.

وی افزود: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

علیزاده گفت: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان کم ‌بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح مانند آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در راستای اجرای مهر تحصیلی در سال‌جاری، 734 بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: 480 بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 254 بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است که ارزش بسته‌های اهدایی 630 میلیون ریال است.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و رودسر تهیه شده است.

علیزاده ادامه داد: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، موقوفه سید جلال الدین اشرف(س) آستانه اشرفیه، رضا اسماعیل‌پور لرزجان و حاج رضا سلیمانی شوئیل رودسر، ناصرقلی خان امجدالدوله فومن، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، حاج میرزا موسی تاگین لاهیجان و عبدالعلی لنکرانی و میرزا امان اله حکیم ربانی رشت از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: خیرین می‌توانند برای مشارکت در این طرح هدیه‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۲۲۲۰۴۰۲۰۷۰۰۸ به نام اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان واریز نمایند.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت والای جایگاه علم و دانش در دین اسلام، افزود: آینده کشور در گروی تعلیم و تربیت است و ارتباط معناداری بین بی‌سوادی با آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی وجود دارد و تجربه ثابت کرده کسانی که از دانش بی‌بهره‌اند، بستر برای انحرافات اجتماعی‌ در آنها فراهم‌تر است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه واقفان خیراندیش به بسط و گسترش علم توجه بسیار زیادی داشته‌اند، ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در اینجا نقش واسطه را دارد و با اجرای امینانه نیات واقفان، هدف واقف را بعد از پایان حیات مادی‌اش، اجرایی می‌کند.

انتهای پیام
captcha