مسابقات قرآن عاملی برای جذب جوانان باشد نه دافعه
کد خبر: 3998012
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
برگزیده رتبه نخست چهل‌و‌چهارمین مسابقات قرآن اوقاف همدان بیان کرد؛

مسابقات قرآن عاملی برای جذب جوانان باشد نه دافعه

مجید شمخانی، مرتل قرآن و حائز رتبه اول در چهل‌و‌چهارمین مسابقات قرآن اوقاف همدان گفت: مسئولان باید تلاش کنند به هر نحو عاملی برای جذب جوانان به قرآن باشند نه اینکه شیوه برگزاری مسابقات خود دافعه ایجاد کند.

مسابقات قرآنی عاملی برای جذب جوانان باشد نه دافعهمجید شمخانی، مرتل قرآن و از راه یافتگان استان همدان به مرحله نیمه نهایی چهل‌و‌چهارمین مسابقات قرآن اوقاف در رشته ترتیل، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: ساز و کار اینترنتی برای انجام ثبت نام مسابقات خوب است اما برای شخصی که در یک روستا زندگی می‌کند و به این ساز و کار مسلط نیست کارساز نیست زیرا نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند.

وی ادامه داد: شرکت در مسابقات و طی این روند همگی باید به منظور جذب دیگران به قرآن باشد نه اینکه دافعه ایجاد کند، وقتی به‌صورت اینترنتی در مسابقات ثبت نام کردم پیامکی برایم ارسال شد که می‌توانید با این کد در این آزمون شرکت کنید اما زمان حضور در مکان مسابقات اسم بنده در لیست نفرات شرکت کننده نبود پس از پیگیری‌های مختلف و رایزنی با تهران معلوم شد که در حین ثبت نام باید کد شهرستان محل سکونت وارد می‌شد که آن را ثبت نکرده بودم اما آمادگی کافی را برای مسابقه داشتم.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه برای چندمین بار در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم و به خوبی مسئولان اوقاف استان مرا می‌شناسند و در جریان ثبت نام هستند بنابراین موفق به شرکت در مسابقه شدم اما اگر این اتفاق برای فردی که نخستین محکش است روی می‌داد قطعاً از قرآن و مسابقات خاطره خوبی نداشت.

شمخانی تأکید کرد: گرچه استفاده از تکنولوژی به روز خوب است و به راحتی می‌توان بسیاری از کارها را به‌صورت اینترنتی انجام داد اما باید این مسیر به گونه‌ای از سوی مسئولان طراحی شود که متقاضی به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: بروکراسی‌ها و طی کردن ساز و کارهای اداری و قانونی خوب است اما نباید در زمینه قرآن برای اجرای مو به موی این سازوکارها مته به خشخاش گذاشت، مسئولان باید به هر بهانه‌ای به جذب دیگران به قرآن بپردازند و روند ثبت نام و برگزاری آزمون‌ها را تسهیل کنند.

شمخانی با اشاره به اینکه هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآن باید جذب قرآن آموزان باشد، افزود: با ارتقای مناسب جوایز مسابقات می‌توان در جذب قرآن آموزان موفق بود، امیدواریم با سازوکاری مناسب و تلاش مسئولان برای افزایش بودجه‌ها و منابع جوایز مسابقات اقداماتی انجام شود تا زمینه‌ای برای جذب قرآن آموزان و رقابتی سازنده‌تر فراهم شود.

انتهای پیام
captcha