برگزاری طرح «آبروی محله» در 80 نقطه همدان
کد خبر: 3998866
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

برگزاری طرح «آبروی محله» در 80 نقطه همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس حدود 40 عنوان برنامه و 345 عنوان ریزبرنامه پیش‌بینی شده است،گفت: از جمله این برنامه‌ها برگزاری یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله» یا همان روضه‌های شهدایی است که در مقابل منزل شهدا در 80 نقطه شهر برگزار خواهد شد.

برگزاری طرح «آبروی محله» در 80 نقطه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی بقائی، فرمانده سپاه ناحیه همدان، 29 شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی با اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما مقتدریم» است، اظهار کرد: نقش فرماندهی و محوری حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس و انسجام‌بخشی مردمی نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در دفاع مقدس‌های پیش‌رو موفق شویم باید با همان روحیه پای‌کار باشیم، افزود: مسئله اصلی این است که همه باید پیشگام در دفاع از کیان کشور باشند و دولتی که امروز در رأس امور است باید این کار را سرلوحه خودش قرار دهد.

بقائی گفت: اگر شعار محوری ما مقتدریم اعلام شده بر این اساس است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت مردمی آن را محقق کرده و بسیج مستضعفین به‌عنوان یک نهاد چندبعدی و برآمده از مردم توانسته در هنگام آسیب‌ها در ایفای این نقش مؤثر عمل کند.

وی با اشاره به وجود چهار مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان همدان، گفت: 50 درصد نیروهای مستقر در این مراکز از پایگاه‌های بسیج هستند و بسیج به فضل الهی در شهرستان همدان چندبعدی و با اتکای ظرفیت‌های مردمی فعالیت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس حدود 40 عنوان برنامه و 345 عنوان ریزبرنامه پیش‌بینی شده است، افزود: از جمله این برنامه‌ها آبروی محله یا همان روضه‌های شهدایی که مقابل منزل شهدا در 80 نقطه شهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: گرامیداشت شهید نیکبخت به‌عنوان شهید شاخص سال شهرستان همدان توسط 26 حوزه مقاومت، گرامیداشت شهید شاخص سال استان نیز از سوی بسیج فرهنگیان و بسیج شهر مریانج، افتتاح 11 حوزه مقاومت که به نام شهیدان استان شهیدان بهادربیگی، سیداحمد برقعی، امیر طلایی، علی خوش‌لفظ، نادر عبادی‌نیا، شهیده منیره سیف و مرحومه دباغ نام‌گذاری شده‌اند.

بقائی با اشاره به عطرافشانی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان همدان، گفت: دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عرصه محصولات فرهنگی، اعزام گروه‌های سرود به محلات مختلف، اجرای برنامه‌هایی همچون سیاه‌قلم شهید همدانی، نشست فعالان ادبی با موضوع دفاع مقدس و اکران فیلم توسط بسیج هنرمندان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان یادآور شد: اعزام راویان دفاع مقدس به ادارات در صورت درخواست، برگزاری مراسم ورزشی همچون پیاده‌روی خانوادگی با محوریت شهید سال استان و رژه موتورسواران از پل شهید قهاری به سمت گلزار شهدا، دیدار غیرحضوری ایثارگران با رئیس‌جمهور، نشست‌های بصیرتی در مساجد از جمله این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: با همکاری ادارات به نیابت از شهدا میز خدمت برپا شده است، قرارگاه جوادالائمه(ع) در موضوع رفع محدودیت با حضور تیم‌های پزشکی و فرهنگی برنامه‌های مختلفی خواهد داشت، تجلیل از شهدای مدافع سلامت و مدافعان سلامت، اعزام 14 گروه جهادی به مناطق محروم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای سربازان از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha