اجرای طرح «مهر تحصیلی» در سمنان
کد خبر: 3999006
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

اجرای طرح «مهر تحصیلی» در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: نهمین دوره طرح مهر تحصیلی به منظور کمک به دانش‌آموزان نیازمند و تهیه و اهدای لوازم‌التحریر از محل موقوفات منطبق و کمکهای خیرین در استان سمنان اجرا شد.

اجرای طرح «مهر تحصیلی»  در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واقفین خیراندیش با تیزبینی مشکلات و کاستی‌های اطراف خود را شناسایی کرده و در جهت رفع بخشی از این مشکل، قسمتی از اموال خود را وقف کرده‌اند گفت: یکی از این موضوعات مباحث آموزشی و علمی است.

وی  ادامه داد: در سالهای اخیر در جهت اجرای همزمان و اثربخش نیات این دسته از موقوفات و با هدف کمک و دستگیری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه ملزومات مورد نیاز این عزیزان، طرح مهر تحصیلی در آستانه مهر ماه توسط این اداره کل در سطح استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی سال 1400 به صورت نمادین در حرم مطهر حضرت یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزار شد اظهار کرد: در سطح استان با همت هیئت امنای بقاع متبرکه شاخص و از محل‌های منطبق و کمک‌های خیرین اجرا خواهد شد.

به گفته وی بسته‌های تهیه شده جهت اهدا به دانش‌آموزان در قالب طرح مهر تحصیلی ویژه دو گروه سنی ابتدایی و متوسطه است که شامل کیف و لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان مقاطع یاد شده در طول یک سال تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 500 بسته جهت اهدا به دانش‌آموزان نیازمند شهرستان سمنان در حرم مطهر حضرت یحیی(ع) آماده شده یادآور شد: با رعایت اصل حفظ کرامت افراد توسط مرکز افق امامزاده به دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده در اطراف بقعه اهدا خواهد شد.

به گفته تدینی قیمت هر بسته در مقطع متوسطه ۲۲۰ هزار تومان و قیمت هر بسته در مقطع ابتدایی ۲۱۰ هزار تومان است، البته اگر دانش‌آموزان خودشان بخواهند چنین بسته‌ای را تهیه کنند، مبلغی بیش از این باید بپردازند.

انتهای پیام
captcha