درآمد پایدار برای شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل ایجاد می‌شود
کد خبر: 4001664
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

درآمد پایدار برای شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی با تعامل با واحد‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی میسر می‌شود که در صورت تحقق این امر، درآمد پایدار برای شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل فراهم خواهد شد.

رضازاده// درآمد پایدار برای شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، دهم مهرماه، در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های خدماتی در اردبیل، اظهار کرد: رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی با تعامل با واحد‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی میسر می‌شود که در صورت تحقق این امر، شهرک‌های صنعتی از شتاب بیشتری در توسعه پایدار برخوردار خواهند شد.

وی گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های خدماتی، کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی و برون‌سپاری اداره امور شهرک‌ها به صاحبان واحد‌های تولیدی بوده که این واگذاری‌ها، فرصتی را برای واحد‌های تولیدی فراهم می‌سازد تا در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب و ارتقاء نگهداری شهرک‌های صنعتی بیش از پیش فعال‌تر عمل کنند.

اهلی ادامه داد: البته مشکلاتی نیز در پیش روی این شرکت‌های خدماتی وجود دارد که یکی از شاخصه‌های ضعف این قانون، عدم تمایز مناطق غیربرخوردار با مناطق برخوردار و عدم توجه به ویژگی‌های مناطق واگذار شده بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، از دیگر مشکلات موجود برای شرکت‌های خدماتی را عدم اختصاص بودجه مشخص و پایدار برای این نوع شرکت‌ها برشمرد و افزود: یکی از راه‌های خودکفایی شرکت‌های خدماتی برای اداره امور شهرک‌های صنعتی، پرداخت حق شارژ به منظور ارائه خدمات مطلوب به واحد‌های صنعتی است که متاسفانه با توجه به اینکه امکان اخذ تمامی این هزینه‌ها از سوی واحد‌های تولیدی امکان‌پذیر نیست این موضوع شرکت‌های خدماتی را در تنگنای شدید مالی قرار داده است.

اهلی یکی از راهکار‌های مناسب به منظور حل این مشکل را تصویب و تعلق بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی برشمرد و افزود: پیگیری‌های مختلفی برای اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده واحد‌های تولیدی برای هزینه کرد در شهرک‌های صنعتی انجام شد که متاسفانه این پیگیری‌ها تاکنون نتیجه‌ای را در برنداشته است.

وی تصریح کرد: البته در صورت تصویب و اجرای این امر مهم، وضعیت و توان مالی شرکت‌های خدماتی افزایش و در نتیجه ارائه خدمات آنان به واحد‌های صنعتی بهبود خواهد یافت که در این راستا نیازمند همراهی نمایندگان استان هستیم.

وی شرکت‌های خدماتی را به عنوان یک بازوی اجرایی مهم برای شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدماتی به عنوان یک بازوی اجرایی، نقش مهمی در اداره امور شهرک‌ها و ارائه خدمات مطلوب به واحد‌های صنعتی ایفا می‌کنند که بایستی تلاش گردد تا با تکمیل زیر ساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب‌تر، سطح رضایت‌مندی واحد‌های صنعتی را افزایش دهیم.

اهلی از شرکت‌های خدماتی دعوت نمود تا با تعامل و شناسایی مشکلات موجود، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی و منسجم اقدام کنند.

گفتنی است؛ از مجموع ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان، بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاکنون اداره امور ۶ شهرک و ناحیه صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

انتهای پیام
captcha