تعطیلی نماز جماعت در بعضی ادارات به‌دلیل کمبود اعتبار
کد خبر: 4002230
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

تعطیلی نماز جماعت در بعضی ادارات به‌دلیل کمبود اعتبار

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، مهم‌ترین مشکل بعضی از ادارات شهرستان را کمبود اعتبار در خصوص پرداخت حق قدم امامان جماعت ذکر کرد و گفت: در بعضی ادارات به‌دلیل کمبود اعتبار، نماز جماعت تعطیل می‌شود که باید برای این موضوع تدبیر شود.

تعطیلی نماز جماعت در برخی ادارات به دلیل کمبود اعتباربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، امروز، 12 مهرماه در دومین نشست شورای اقامه نماز استان خراسان‌جنوبی در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی هر دستگاه به‌دلیل تکلیف مشخص با سایر دستگاه‌های مربوط به خود در سطح کشور ارزیابی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر در استان مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند.

وی بیان کرد: مصوبه قبلی ستاد اقامه نماز بررسی وضعیت نمازخانه‌های دستگاه‌های اجرایی استان بود که با بررسی‌های انجام شده، وضعیت دو دستگاه مطلوب نبود و مشکل یک اداره‌کل حل شد و مشکل یک دستگاه دیگر باقی مانده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از تشکیل کارگروه‌های ستاد اقامه نماز استان خبر داد و گفت: لازم بود برای یک ستاد پربار و پرمحتوا کارگروه‌هایی شکل می‌گرفت که قبل از جلسه ستاد اقامه نماز، این کارگروه‌ها موضوعات را پیگیری و بررسی کنند و فقط موضوعات خیلی مهم برای طرح موضوع به ستاد اقامه نماز ارسال شود.

وی بیان کرد: در این راستا سه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه مالی و پشتیبانی با مدیریت استانداری و کارگروه رسانه با مدیریت صدا و سیما تشکیل شده است که با فعالیت این کارگروه‌ها جلسات از حالت فرمایشی خارج می‌شود.

کمیلی با بیان اینکه در زمینه نمازخانه‌های بین راهی، خراسان‌جنوبی در سطح کشور وضعیت مطلوبی از نظر کمیت و کیفیت دارد، اما در سه منطقه ضعف داریم، اظهار کرد: در سه منطقه از مسجد فاطمه‌الزهرا(س) آرین شهر، مسجد چهارده معصوم محور زاهدان و منطقه دیگ رستم طبس مشکلاتی داریم که نمازخانه منطقه دیگ رستم به‌زودی افتتاح می‌شود.

نظارت بر مجتمع‌های بین راهی به‌صورت مستمر انجام می‌شود

وی خواستار اجرای دقیق تفاهم‌نامه‌ها دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقامه نماز شد و گفت: بعضی بندهای این تفاهم‌نامه‌ها نیاز به اعتبار ندارد و فقط نیازمند همت و تلاش دستگاه‌هاست.

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: نظارت بر مجتمع‌های بین راهی به‌صورت مستمر انجام می‌شود و مشکل خاصی نداریم، مشکل اصلی در مساجد بین راهی وجود دارد و تکلیف ما نیست که نظارت داشته باشیم.

وی یادآور شد: سه نمازخانه بین راهی در استان در دست احداث است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha