دریافت واکسن؛ مهم‌ترین راه غلبه بر بحران کروناست
کد خبر: 4002482
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

دریافت واکسن؛ مهم‌ترین راه غلبه بر بحران کروناست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر تأمین سلامت عمومی جامعه راه دیگری جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا ندارد.

دریافت واکسن؛ مهم‌ترین راه غلبه بر بحران کروناستبه گزارش ایکنا از همدان، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا امروز ۱۲ مهرماه، در همایش تجلیل از جهادگران عرصه سلامت با بیان اینکه ما در بحران کرونا به بلوغی رسیدیم که ریشه‌ در فرهنگ ایثار و شهادتی داشت که از زمان دفاع مقدس به یادگار مانده بود، اظهار کرد: خوشبختانه از این بحران نیز همچون دوران دفاع مقدس با سربلندی و آبرو عبور کرده‌ایم و در حال حاضر نیز دغدغه‌ای جز واکسینه شدن همه آحاد جامعه نداریم.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد این هستیم که با وجود افزایش تعداد و ظرفیت واکسیناسیون اقبال برخی افراد جامعه به واکسن زدن کاهش یافته است و از همه افراد می‌خواهیم برای تشویق دیگران قدم بردارند.

وی از تزریق بیش از یک میلیون و 400 هزار دز واکسن در استان همدان خبر داد و گفت: در استان همدان تاکنون یک میلیون و 400 هزار دز واکسن تزریق شده‌ که آمادگی تزریق روزانه 90 هزار دز در استان را داریم.

حیدری مقدم گفت: تاکنون بیش از 400 هزار نفر از هم‌استانی‌های ما دو دوز واکسن را دریافت و برای بیش از 900 هزار نفر نیر یک دوز از واکسن تزریق شده است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه در این بحران 5 موج سنگین را پشت سر گذاشتیم که در موج اول روزانه 300 نفر مراجعه به مراکز درمانی استان داشتند، افزود: در موج‌ دوم 600 نفر، موج سوم هزار و 250 نفر، موج چهارم هزار و 750 نفر و در پنجمین موج 2 هزار و 500 نفر بیمار بستری و مراجعه کننده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: چنانچه تدبیر و فداکاری همکاران حوزه سلامت نبود در همین موج پنجم روزانه 50 نفر فوتی اتفاق می‌افتاد اما تلاش وافر همکاران سبب شد حتی در شبی که 213 بیمار کرونایی در بیمارستان بعثت بستری بود و به ناگاه اکسیژن‌ساز این مرکز با خرابی و مشکل مواجه شد ما با شرایط حاد فوت افراد روبرو نشویم و با دریافت تسمه‌های مورد نیاز دستگاه اکسیژن‌ساز از تعمیرگاه‌ها و مردم به سرعت آن را راه بیندازیم و از فوت این افراد جلوگیری کنیم که در غیر این صورت شاهد آمار بالای فوتی می‌شوپدیم.

حیدری مقدم ابراز کرد: بسیاری از سختی‌ها و مشکلات این بحران برای کادر درمان در هیچ محفل و رسانه‌ای بازگو نشده است که نیازمند ثبت و ضبط آن وجود دارد.

وی گفت: در طول مدت شیوع کرونا 17 دستگاه 600 تا هزار لیتری وارد استان شد و بسیاری از ظرفیت‌های استان ارتقا یافت و همچون جنگ‌های چریکی در همه اوقات و احوال با هوشیاری و آمادگی مقابله کردیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی‌هایی پیرامون موضوع واکسن وجود دارد، افزود: باید به صورت جدی به دنبال تبلیغ و ترویج واکسن زدن باشیم چراکه در حال حاضر تأمین سلامت عمومی جامعه راه دیگری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در طول این مدت شاهد مشارکت همه دستگاه‌های استان به منظور مقابله با این ویروس بودیم، افزود: در این بین سپاه انصارالحسین(ع) همدان و سردار فرجی به عنوان بازرس ستاد کرونا بیشترین خدمت را به سلامت استان داشتند.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه وجود آیت‌الله شعبانی به عنوان عنصر تعادل‌دهنده همه بخش‌های استان است، افزود: حضور و حمایت نماینده ولی فقیه در استان از الطاف خداوند در بحران کرونا به ما بود که بسیاری از مسائل و دغدغه‌های این مسیر با این همراهی و حمایت وی حل شد.

انتهای پیام
captcha