جریان وقف را به سوی اشتغال و مسکن هدایت کنیم
کد خبر: 4002763
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

جریان وقف را به سوی اشتغال و مسکن هدایت کنیم

فرماندار زنجان به توسعه فرهنگ وقف در راستای برطرف کردن نیازهای جامعه تأکید کرد و گفت: اشتغال و مسکن ازجمله موضوعاتی است که باید واقفان و خیران به آن توجه کنند.

اشتغال و مسکن؛ دو نیاز مهم امروز برای توسعه موقوفاتبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا عسگری، فرماندار شهرستان زنجان، امروز، 14 مهرماه در دیدار مسئولان اوقاف و امور خیریه به مناسبت دهه وقف به ضرورت اطلاع‌رسانی ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد و گفت: در زمان حاضر نگاه حاکم بر وقف، تا اندازه قابل توجهی همچنان نگاه سنتی است و لازم است تلاش کنیم تا واقفان به حوزه‌های مختلف دیگری که با شرایط زمان حال تناسب بیشتری دارد، موقوفات جدیدی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را به درستی در سطح جامعه ترویج کنیم، بسیاری از مشکلاتی که اکنون در حوزه‌های مختلف با آن‌ها مواجه هستیم قابل حل می‌شود و ضروری است این نیازها شناسایی و برای توسعه موقوفات به مردم و خیران معرفی شود.

عسگری به ظرفیت‌های موجود در زمینه فرهنگ وقف در زنجان اشاره کرد و افزود: فرهنگ وقف می‌تواند فرصتی برای بسیاری از فعالیت‌ها باشد و با به‌جا آوردن نیت‌ واقفان برخی کمبودها و مشکلات را در بخش‌های مختلف حل کرد، همچنان که اکنون شاهد هستیم طبق نیات واقفان بسته‌های معیشتی از طرف اوقاف تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی به ضرورت روی آوردن واقفان به نیت‌های جدید وقف تأکید کرد و گفت: به واسطه وقف‌هایی که در گذشته انجام شده است در حوزه‌های چون احداث مسجد و حسینیه مستغنی شدیم.

فرماندار زنجان در پایان اظهار امیدواری کرد: واقفان خیراندیش به واسطه درکی که از مسائل روز جامعه دارند، به سمت نیت‌های جدید در انجام وقف‌ها بروند تا زمینه حل برخی مشکلات در موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را فراهم کنند و باید دانست ثمرات وقف تا سال‌ها در جامعه باقی می‌ماند.

انتهای پیام
captcha