وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است
کد خبر: 4002981
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است که موجب می‌شود پرونده اعمال انسان تا روز قیامت باز بوده و نتیجه اعمال واقفین در پرونده اعمالشان ثبت و ضبط گردد.

وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، عصر روز گذشته 14 مهر در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه مسئولین باید در جهت توسعه و گسترش فرهنگ وقف بیش از پیش فعالیت نمایند گفت: باید جهت معرفی بیش از پیش ظرفیت وقت به اقشار مختلف جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: متدینین باید بدانند که اگر به دنبال روشی برای جاودانه کردن نام و یاد خود هستند ، یکی از بهترین نسخه‌های موجود وقف است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا با شفاف‌سازی در درآمد و نحوه هزینه کرد عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش، اعتماد مردم را بیش از پیش به این سنت حسنه جلب کنیم یادآور شد: از دیگر نکاتی که باید به خوبی در مدیریت موقوفات رعایت شود، اجرای دقیق منویات واقفین و هزینه عواید موقوفات در راستای نیت واقف است.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: در این زمینه اوقاف به خوبی عمل می کند و لازم است متولیان امر در این مهم دقت کافی را داشته باشند.

به گفته وی؛ افرادی که به عنوان مستاجر املاک و اموال موقوفه را در تصرف دارند نیز موظفند حقوق موقوفات را به خوبی رعایت کرد و اجاره بهای موقوفات در اختیار خود را به نرخ عادله روز پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha