تلاش برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه امری ضروری است
کد خبر: 4003176
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

تلاش برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه امری ضروری است

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه تلاش برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه  امری ضروری است، تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که همه با هر توان مالی بتوانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

 تلاش برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه امری ضروری استبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه امروز، 16 مهرماه بیان کرد: رعایت تقوا و پرهیزگاری در همه امورات زندگی امری پسندیده است و همه باید به این امر اهتمام داشته باشند.

وی به سالروز هجرت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: امر هجرت مختص مسلمانان صدر اسلام نیست بلکه همواره باید از نفس خود به سوی خداوند هجرت و از نفس اماره خود را آزاد و از وابستگی‌ها و مادیات رها کنیم.

امام‌جمعه گرگان با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: مؤمنان در دو ماه محرم و صفر بر مصائب خاندان پیامبر(ص) اشک ماتم ریختند که امید است که این عزاداری‌ها زمینه‌ای برای معرفت‌شناسی بیشتر نسبت به اهل بیت(ع) شود.

وی با اشاره به دهه وقف بیان کرد: وقف از مسائلی است که شارع مقدس به آن تأکید کرده است و از صدر اسلام بوده است و باید در این زمینه  فرهنگ‌سازی شود تا همه مردم بتوانند اهل خیر و وقف باشند.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه وقف می‌تواند برای ترویج دین و یا برای خدمت به مردم باشد، افزود: وقف تنها برای کسانی که تمکن مالی دارند نیست، باید شرایطی فراهم کنیم که همه بتوانند در این کار خیر مشارکت کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ وقف باید تلاش کنیم، تصریح کرد: با شرایطی فراهم شود همه با هر توان مالی بتواند به صورت دسته‌جمعی در این امر خداپسندانه شرکت کرده و بتوانند در ساخت  بیمارستان و مدرسه و غیره سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha