دورود ظرفیت تبدیل شدن به بام زیارتی را دارد
کد خبر: 4003266
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

دورود ظرفیت تبدیل شدن به بام زیارتی را دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دورود با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه این شهرستان، گفت: دورود قابلیت تبدیل شدن به بام زیارتی کشور را دارد.

دورود ظرفیت تبدیل شدن به بام زیارتی را داردحجت‌الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تبریک دهه وقف، اظهار کرد: وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و زیارتی در شهرستان دورود قابلیتی است که باید از آن برای جذب توریسم مذهبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دورود، ۲۱ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: عمده این بقاع متبرکه در ارتفاع بالاتری از شهرستان و در مسیرهایی جاذبه‌های گردشگری هستند که می‌توان از این قابلیت برای تبدیل شدن شهرستان دورود به بام زیارتی کشور استفاده کرد.

ارکبان به وجود ۱۴۶ موقوفه در شهرستان دورود اشاره کرد و با یادآوری اینکه عمده موقوفات انتفاعی و مسجد هستند، افزود: موقوفات منفعتی که درآمد اقتصادی دارند اندک هستند که در شهرستان دورود نیازمند وقف ازدواج، وقف قرآن و سلامت هستیم.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه دورود با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه به فرموده مقام معظم رهبری باید به قطب فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: در این راستا سه مرکز افق در امامزادگان شاخص شهرستان دورود راه‌اندازی شده است که این مراکز محور برنامه‌های فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان دورود تعطیل نشده است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در امامزادگان به‌طور ویژه و خاص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha