اخذ ۱۵۰ سند مالکیت تک‌برگی موقوفات و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی املاک در بیرجند
کد خبر: 4003593
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد:

اخذ ۱۵۰ سند مالکیت تک‌برگی موقوفات و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی املاک در بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند از صدور ۱۵۰ جلد سند تک برگی برای موقوفات شهرستان بیرجند و درمیان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به‌منظور تثبیت مالکیت موقوفات، اقداماتی اعم از جمع‌آوری نقشه‌های برداشت شده املاک و اراضی وقفی از گذشته تاکنون و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نقشه املاک وقفی استان، انجام شده است.

اخذ ۱۵۰ سند مالکیت تک‌برگی موقوفات و راه‌اندازی بانگ اطلاعاتی نقشه املاک در بیرجندحجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اهمیت تثبیت موقوفات برای جلوگیری از صدور اسناد مالکیت به نام اشخاص و تصرف املاک و اراضی، تثبیت موقوفات از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در سطح شهرستان بیرجند انجام شده است.

وی افزود: در این راستا به‌منظور تثبیت مالکیت موقوفات، اقداماتی اعم از جمع‌آوری نقشه‌های برداشت شده املاک و اراضی وقفی از گذشته تاکنون، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نقشه املاک وقفی استان، بارگذاری نقشه‌های املاک وقفی در لایه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نهایتاً صدور اسناد مالکیت تک‌برگی به نام موقوفات انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه موقوفات بیرجند بسیار قدیمی هستند و شناسایی آن کار مشکلی است و از طرفی باید از تعرض املاک موقوفه جلوگیری شود، از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ پلاک وقفی مربوط به موقوفات بیرجند شناسایی و نقشه‌برداری صورت گرفته است.

خدایی تصریح کرد: از این ۴۰۰ پلاک وقفی برای ۱۵۰ مورد سند مالکیت تک برگی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد تومان اخذ شده و این تعداد سند مالکیت تک برگی اخذ شده نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند به نیات موقوفات اشاره کرد و یادآور شد: نیات موقوفات مربوط به اطعام و عزاداری، کمک به نیازمندان، هزینه کمک تحصیلی، آب شرب، کمک جهیزیه، هزینه‌های دارو و درمان بوده است.

انتهای پیام
captcha