برگزاری ۲۵ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 4009344
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

برگزاری ۲۵ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در آذربایجان‌ غربی

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی از برگزاری ۲۵ ویژه‌برنامه در قالب طرح «نوجوان امروز، طلایه‌دار فردا» در هفته بسیج دانش‌آموزی از  ۸ تا ۱۴ آبان خبر داد.

حجت‌الاسلام امیر عبدل مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی حجت‌الاسلام امیر عبدل، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تقویت مستمر نهاد امامت جمعه با نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از موضوعات محوری برنامه اعتلا، پراکندگی در مجموعه فعال دولتی و غیردولتی فرهنگی و تربیتی فعال در عرصه دانش‌آموزی و نوجوان، بهره‌مندی از ظرفیت نوجوانان و جوانان در تقویت جایگاه نماز جمعه و مصلی‌های شهر از اهداف طرح «نوجوان امروز، طلایه‌دار فردا» است. 

وی افزود: از رویکرد‌های این طرح می‌توان به فعال‌سازی نهاد نماز جمعه در جهت هم‌افزایی و هماهنگی فعالیت‌های تعلیم و تربیت و نقش‌آفرینی امام جمعه در شوراهای سیاست‌گذاری مرتبط در جهت هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی نام برد.

حجت‌الاسلام عبدل بیان کرد: نقش‌آفرینی جدی و موثر و فعال شبکه امامت جمعه با آموزش و پرورش، تقویت اشراف آماری و اطلاعاتی نهاد امامت استان به منظور آشنایی با جغرافیای ذهنی مخاطبین، گسترش دایره مخاطبان نوجوان نماز جمعه با بهره‌مندی از ظرفیت مسئولیت‌سپاری به نوجوانان از رویکردهای بعدی «نوجوان امروز، طلایه‌دار فردا» است.

وی ادامه داد: جریان‌سازی لازم در هفته دانش‌آموز به منظور هویت‌بخشی به نسل نوجوان و بزرگداشت و معرفی شهدای الگوساز عرصه دانش‌آموزی و نوجوان مانند شهید فهمیده، شهید لندی، از دیگر رویکردهای طرح محسوب می‌شود. 

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ائمه جمعه، مسئولان و اعضای ستادهای نماز جمعه، دانش‌‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم، مسئولین مرتبط در آموزش و پرورش و فعالان مردمی حوزه تعلیم و تربیت مخاطبین طرح هستند. بسته‌های برنامه شامل ایده‌ها و دستورالعمل‌های فرهنگی و تربیتی بوده که متناسب با نهاد امامت در شهر و منطقه در جهت تعامل با نوجوانان در قالب‌های مختلف تولید و به صورت کتابچه در اختیار ائمه جمعه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عبدل افزود: بسته‌های موقعیتی شامل ایده‌های حضور و مواجهه ائمه جمعه با دانش‌آموزان و نوجوانان در مواقع قبل و بعد از برگزاری نمازهای جمعه، حضور در مدارس، جشن تکلیف و.... است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل‌های تربیتی مرتبط نیز شامل ایده‌های حضور امام جمعه در مجامع دانش‌آموزی، قرار با نوجوانان، حضور در اماکن تفریحی بوده و بسته محصولات پشتیبان محصولات در جهت تأمین محصولات مورد نیاز برای راهبری و هدایت مخاطبان شامل: شعار، محتوای مکتوب، مولتی‌مدیا، پوستر، تیزر و سایر اقلام هویت‌ساز بوده و بسته محتوای معرفتی این طرح نیز شامل سخنرانی، خطبه، فیش منبر، معرفی کتاب و ارائه جزوات آموزشی است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسته‌های محصولات هنری گرافیکی و ویدیویی هویت بخش تبلیغی برای متناسب‌سازی محیط نماز جمعه، دفتر امام جمعه و فضاآرایی شهری نیز در هفته دانش‌آموز تدارک دیده شده است. برنامه‌هایی مانند تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی و حضور در قرارگاه‌های استانی برای همفکری، مشاهده و دریافت ایده‌های مرتبط، برگزاری شورای فرهنگ عمومی، برگزاری شورای آموزش و پرورش، دیدار با مسئولان و اعضای بسیج دانش‌آموزی و مسئولان از اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: دیدار با مسئولان و اعضای سازمان دانش‌آموزی، دیدار با نخبگان دانش‌آموزی و تقدیر از آن‌ها، تشخیص فرزندان دانش‌آموز شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، تجلیل از خانواده شهدای دانش‌آموز، تأسیس هیئت‌های دانش‌آموزی، حضور در یکی از مساجد و هیئت فعال در عرصه دانش‌آموزی، ساماندهی حضور دانش‌آموزان در مراسم نماز جمعه روز ۱۳ آبان، توجه مسئولین ستادهای نماز جمعه برای عملیات روز ۱۴ آبان و حضور ویژه دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی هستند.

انتهای پیام
captcha