نماز جماعت در مساجد آذربایجان غربی برپا می‌شود
کد خبر: 4009531
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

نماز جماعت در مساجد آذربایجان غربی برپا می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی گفت: طبق تأکید امام‌جمعه ارومیه همه مساجد می‌توانند از امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نمازهای جماعت، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود را اجرا کنند.

امام‌ جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۹ آبان در دیدار با نمازگزاران مسجد خاتم ارومیه اظهار کرد: در دین اسلام توصیه فراوانی به برپایی نماز جمعه شده است و پاداش فردی که در نماز جماعت مسجد شرکت کند به گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) قابل احصا نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به واکسیناسیون عمومی نمازهای جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در مساجد استان برگزار شود و ممنوعیت برای عدم برپایی نماز جماعت وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: نبايد اجازه دهيم شهر رنگ و بوی خدايي خود را از دست دهد، بلکه با به صدا درآوردن نوای دل‌نشين اذان مردم را از دل مشغولي‌های روزمره و دنيوی به سمت الهي شدن و دعوت به واجبات ترغيب کنيم.

وی با اشاره به ضرورت همت مسئولان در برپايی نماز جماعت در ادارات تصریح کرد: کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد و علاوه بر آن، مسئولان در ادارات باید به این امر توجه ویژه داشته و این امر را نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام محمد خان‌بابایی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: طبق تأکید امام‌جمعه ارومیه همه مساجد می‌توانند از امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نمازهای جماعت و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود را اجرا کنند.

 

انتهای پیام
captcha