اعدام یک جوان شیعه در استان الشرقیه در عربستان سعودی
کد خبر: 4009834
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

اعدام یک جوان شیعه در استان الشرقیه در عربستان سعودی

دولت عربستان سعودی امروز صبح حکم اعدام یکی از جوانان شهر دمام را پس از تأیید حکم در دادگاه تجدیدنظر، به اجرا درآورد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، صبح امروز حکم اعدام مکی کاظم آل عبید، بازداشتی اهل شهر دمام را پس از تأیید حکم وی در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی عربستان سعودی اجرا کرد. خانواده این جوان اعلام کرده‌اند که از جزئیات دادگاه تجدیدنظر و پرونده او در دیوان عالی اطلاعی نداشته‌اند.

مقامات سعودی طبق معمول هر اعدام خودسرانه در این منطقه، اقدامات خود را این‌گونه توجیه می‌کنند که فرد بازداشت شده به نیروهای امنیتی حمله کرده و از ولی امر اطاعت نکرده است. مکی بن کاظم آل عبید نیز متهم است این جرائم را انجام داده و علاوه بر این جرائم دیگری نیز به وی نسبت داده شده است.

دولت سعودی در ایام اخیر برادرزاده شیخ باقر النمر را که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بود، آزاد کرد. حکم وی پس از تجدیدنظر به زندان کاهش یافته بود. ویدئوی آزادی این جوان و دیدار با خانواده‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و با استقبال زیادی مواجه شد.

با این حال مردم منطقه قطیف همچنان اصلاحات مورد ادعای حکومت عربستان در زمینه رعایت حقوق اقلیت‌ها و مخالفان را با دیده تردید می‌نگرند. بسیاری این اقدامات را موضعی و در راستای ترمیم وجهه این حکومت در غرب می‌دانند. اعدام امروز نیز را می‌توان مدرکی دانست که این تردید را تقویت می‌کند.

انتهای پیام
captcha