ابلاغ منشور اخلاقی مراجعان به مطب‌های پزشکان در فارس
کد خبر: 4010056
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

ابلاغ منشور اخلاقی مراجعان به مطب‌های پزشکان در فارس

منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان به مطب‌های پزشکان و دندان‌پزشکان، به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تدوین و به تمامی واحد‌های زیر مجموعه و سازمان‌های مرتبط ابلاغ شد.

علی اکبری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، علی اکبری، معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس شورای هماهنگی صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری این دانشگاه امروز، 11 آبان گفت: منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان به مطب پزشکان و دندان‌ پزشکان، پس از برگزاری سلسله نشست‌های کارشناسی کارگروه صیانت از حقوق شهروندی به استناد ماده 13 راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلان حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام ‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۹۷ مبنی بر «نصب و در معرض دید بودن آخرین نسخه منشور حقوق بیمار در مطب‌‌ها»، از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و به تمامی واحدهای زیرمجموعه و سازمان‌‌های مرتبط ابلاغ شد.

وی افزود: در نشستی با حضور نمایندگانی از اداره نظارت و ارزشیابی مؤسسات درمانی، اداره امور دندان‌پزشکان، سازمان نظام‌پزشکی شیراز و اداره‌کل پزشکی قانونی استان فارس، آشنایی شهروندان با حقوق خود و رعایت موازین اخلاقی در زمان مراجعه به مطب‌ها مورد بررسی قرار گرفته که دستاورد حاصل از آن، تدوین این منشور حقوقی و اخلاقی بود.

سیدفخرالدین دبیری، رئیس گروه تحول اداری و کارگروه صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با قدردانی از همکاری اعضای کارگروه گفت: این کارگروه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هدف شناسایی، تدوین و ارتقای فرایندهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با حقوق شهروندان مرتبط بوده و رفع چالش‌های فرایندی آن‌ها نیاز به هماهنگی‌های بخش‌های ستادی دارد، ایجاد شده و به طور رسمی از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد.

وی تدوین شیوه ‌نامه و فرایند دریافت رضایت و برائت آگاهانه در مطب، درمانگاه، مرکز بهداشت و بیمارستان در وضعیت اورژانس و غیراورژانس، فرآیند حمایت از نوزاد متولد شده از مادران با شرایط ویژه، فرآیند حمایت از اموال گیرنده خدمت در صحنه حادثه و بیمارستان و فرایند دریافت و رسیدگی به شکایات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز را از مهمترین اقدامات این کارگروه خواند.

دبیری از کارکنان دانشگاه خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به نشانی الکترونیکی https://shahrvand.sums.ac.ir، از اقدامات شورای هماهنگی صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری، آگاهی یافته و یا با ارائه نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود، این کارگروه را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha