یادواره شهدای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4010191
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

یادواره شهدای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

دبیر کنگره شهدای استان اردبیل، گفت: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد.

غلام عسگر کریمیان دبیر کنگره شهدابه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان، دبیر کنگره شهدای استان اردبیل، 12 آبان‌ماه، در یادواره شهدای دانش‌آموز اردبیل، اظهار کرد: برگزاری این یادواره‌ها بی‌شک یاد و خاطره شهدای والامقام را زنده نگه می‌دارد که در این زمینه، دانش‌آموزان نقش بسزایی در تمامی مقاطع انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دارند.

وی بیان کرد: بالاترین آمار شهدای دانش‌آموز مختص انقلاب اسلامی بوده که نشان از تاثیر بالای دانش‌آموزان در دوام انقلاب اسلامی دارد و نیاز است دانش‌‌آموزان امروزی در جریان دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی باشند و از استعداد‌ها و توان خود آگاه باشند تا در میدان آتش به اختیار همراه با تأکیدات مقام معظم رهبری، با درایت عمل نمایند.

دبیر کنگره شهدای استان اردبیل، ادامه داد: برای این احترام به مقام شهید و فرهنگ شهادت عاشورایی در جامعه تحقق یابد، نیازمند ادامه راه و منش شهدا هستیم که در این زمینه نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم چرا که هم‌اکنون این مسئله، بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است.

کریمیان تصریح کرد: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموزی در کشور وجود دارد که ۷۴۱ دانش‌آموز شهید در استان اردبیل داریم که از این تعداد ۴۰ شهید در سن ۱۳ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

وی اظهار کرد: برگزرای یادواره‌های شهدا، برای ما جزو اولویت‌های اساسی و مهم بوده و درصدد هستیم که برگزاری این مراسمات را به صورت مستمر ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha