آذربایجان غربی نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است
کد خبر: 4010314
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

آذربایجان غربی نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: این استان نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است و باید نهادهای مسئول در این خصوص با همه توان وارد شوند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز این امر را باید با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه قرار دهد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ۱۲ آبان در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان نیازمند تدوین نقشه مهندسی فرهنگی است و باید نهادهای مسئول در این خصوص با همه توان وارد شوند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز این امر را باید با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی هر کدام با سلیقه خود کار می‌کنند و اگر در این زمینه هم‌دل و هدف‌مند کار نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: پیوست فرهنگی در پروژه‌ها بارها در این جلسات مطرح و بحث شده ولی تاکنون اجرایی نشده و زمین مانده است که حل این مساله باید در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در این رابطه رسانه‌ها هستند که باید در شورای فرهنگ عمومی بحث شود تا رسانه‌ها بتوانند از تولیدات فرهنگی حمایت و اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجراست و باید دستگاه‌های اجرایی آنها را به طور کامل اجرا کنند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه بحث بسیار مهم و ارزشمند و موثر امروز، برگزاری نماز جمعه و نمازجماعت در مساجد است، تصریح کرد: در خطبه‌های نماز مسائل دینی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی مطرح می‌شود که جامعه نیاز به آن دارد.

بازنگری در سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید نتیجه جلسات شورای فرهنگ عمومی در حوزه‌های مختلف و بطن جامعه دیده شود یا جرائم کاهش یابد که آن موقع می‌توان گفت که موفق شده‌ایم.

ناصر عتباتی افزود: در مصوبات شورا همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم در شورای فرهنگ عمومی بازنگری جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پروژه‌ها و مصوبات باید در این شورا مشخص و به دستگاه‌های مرتبط اعلام شود که آنها نیز موظف هستند آن را اجرایی و در پایان سال گزارش دهند.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری کند و دستگاه‌ها نیز بهانه‌ای برای مشکل اعتباری نداشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha