لازمه تحقق رویکردهای تحولی توجه به مانع‌زدایی است
کد خبر: 4011399
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

لازمه تحقق رویکردهای تحولی توجه به مانع‌زدایی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری شعار سال گفت: توجه به مانع‌زدایی یعنی حذف موانعی كه اجازه نداده‌اند تاكنون شعارهای ناب انقلاب اسلامی در شأن جمهوری اسلامی تبدیل به سبك زندگی جامعه دینی شوند یکی از لوازم تحقق رویكردهای تحولی است.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 16 آبان در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: شورای ششم عزم خود را بر ایجاد تحول در نحوه اداره شهر قرار داده است، لذا اصلاح ساختاری و بازنگری در روابط خود با سایر دستگاه‌ها را متناسب با وظایف اصلی شورا در گام اول وجه همت خود قرار دهد تا كارایی لازم برای حل مسائل امروز و فردای جامعه تمدن‌ساز را داشته باشد.

وی افزود: آنچه مردم می‌خواهند فراتر از تعدد كمیسیون‌ها و عناوین وظایف اعضاست، لمس محرومیت‌زدایی در سومین حرم در عرصه فرهنگی و عمران و گردشگری و حتی تابلوهای معابر است، به زبان ساده و آشنا آنچه مردم می‌خواهند عدالت در احقاق حقوق شهروند است كه رویكرد مبارك و امیدبخشی است.

حسینی تأکید کرد: دسته‌بندی مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیتی شورای شهر با هدف پرداختن به اولویت‌بندی حل مسائل مردم محقق نمی‌شود مگر اینكه میزها و عناوین فاصله‌ای بین ما و مردم نیندازد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مانع‌زدایی جهت جامعیت و انسجام اقدامات در دوره جدید، نیازمند آزادی اعضا در مدیریت جهادی از وابستگی‌هایی سهم‌خواهانه در امور مدیریت شهر و جانشین‌سازی ضوابط به جای روابط فسادزاست. این رویكرد از یك سو نمایانگر نگاهی خردمندانه و برآمده از متن اجتماع و ازسویی، نشانگر نگاهی واقع‌بینانه و منطقی و به دور از سوگیرهایی است كه استقلال را در تصمیم‌گیری و عزل و نصب‌ها می‌گیرد نگاهی كه با شناخت صحیح نیازهای واقعی جامعه، اولویت‌ها را احصا و اقدام به رفع آن می‌کند.

وی در ادامه از خدمتگزاران در شهرداری سئوال کرد آیا برای تعهد خدمتی و خدمتگزاری به مردم دانستن زمان ماندن یا رفتن الزامی است، گفت: اگر پاسخ بله است همان به كه لرزان از رفتن باشید، اگرنه با تعهد و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت شهروندان با حدت و شدت به اوضاع شهر و شهروندان رسیدگی کنید و با غیرت و تلاش ثابت کنید در شان شهر فرهنگ و ادب و هنر هستید.

حسینی تصریح کرد: توجه به مانع‌زدایی یعنی حذف موانعی كه اجازه نداده‌اند تاكنون شعارهای ناب انقلاب اسلامی در شأن جمهوری اسلامی تبدیل به سبك زندگی جامعه دینی شوند نیز لازمه تحقق رویكردهای تحولی است. بنده و شهروندان كلید واژه فرهنگ، اسلام و عدالت را در نوشتار رویكرد شورای ششم پررنگ می‌بینیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: اعضای شورای شهر لازم است در عملیات اجرایی این رنگ  بر رخسار شهر دیده شود و عوامل دست و پا گیر در مسیر تحول را حذف کننأ در این صورت همه مردم شهر، شهردار وجود خود، خانواده و محله خواهند شد و مدیریت و نظارت مردمی، امید و نشاط حاصل از عدالت اسلامی را به سومین حرم باز می‌گرداند.

وی با بیان اینکه در كمیسیون فرهنگی كمیته‌ای تحت عنوان كنترل و پیشگیری از آسیب‌ها و ارتقای سرمایه اجتماعی شهروندان تشکیل می‌شود، گفت: ارتقای سرمایه انسانی اجتماعی شهروندان یعنی نگاه عادلانه و در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی زنان، مردان، جوانان و كودكان شیراز است.

انتهای پیام
captcha