کمک 600 میلیون تومانی اوقاف زنجان به هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 4011490
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

کمک 600 میلیون تومانی اوقاف زنجان به هیئت‌های مذهبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 50 درصد موقوقات استان به عزاداری سیدالشهداء و تعزیه‌داری اختصاص دارد، گفت: امسال 600 میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی زنجان کمک‌هزینه پرداخت شده است.

مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد بخشی از هزینه اداره اوقاف و امور خیریه در استان اظهار کرد: این اداره در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مثل آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی را اجرا و با توجه به نیات موقوفات هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند.

وی ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه طبق تفاهم‌ انجام شده سالانه 90 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه کمک می‌کند. در استان زنجانی نیز موقوفاتی با نیت حوزه‌های علمیه وقف شده که بر این اساس 556 میلیون تومان برای اسکان شبانه و تغذیه طلابی که بیتوته می‌کنند، پرداخت شده است.

این مسئول رقم کمک به نیازمندان در راستای اجرای نیات واقفان را 100 میلیون تومان برشمرد و گفت: در قالب طرح مهر تحصیلی، 365 بسته تحصیلی به ارزش 87 میلیون تومان و نیز 480 پک لوازم‌التحریر با کمک مردم تهیه و توزیع شد. همچنین 25 گوشی 3 میلیون تومانی به دانش‌آموزان اهدا شد تا از ترک تحصیل آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: در حوزه خدمات عمومی 3 هزار و 562 بسته معیشتی با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، نذورات و عواید موقوفات به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان تهیه و توزیع شد. همچنین هزینه تعزیه‌داری و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان 329 میلیون تومان بود.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار بسته غذای گرم با مبلغ 284 میلیون تومان در مناطق محروم استان توزیع شد، تصریح کرد: در خصوص اهدای گوشت گرم به اقشار کم‌درآمد از محل نذورات و مراسم یوم‌العباس بیش از 700 رأس گوسفند ذبح و 58 هزار و 40 بسته گوشت گرم توزیع شد.

کرمی به طرح شمیم حسینی اشاره کرد و افزود: بیش از 50 درصد موقوفات استان زنجان به عزاداری سیدالشهدا(ع)، تعزیه‌داری و عزاداری حضرت ابوالفضل(ع) اختصاص دارد. سازمان اوقاف به شکل سامان‌یافته از هیئت‌های مذهبی در قالب طرح شمیم حسینی حمایت می‌کند و امسال 600 میلیون تومان برای حمایت از هیئت‌های مذهبی زنجان اختصاص یافت و برخی از هیئت‌ها تا 150 میلیون تومان کمک‌هزینه دریافت کردند.

وی ادامه داد: در رابطه با مساعدت برای آزادی زندانیان نیز 38 میلیون تومان پرداخت شد که به آزادی 13 زندانی جرائم مالی غیرعمد انجامید.

انتهای پیام
captcha