تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت دانشگاه مشکات ولایت کرج
کد خبر: 4011822
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت دانشگاه مشکات ولایت کرج

سرپرست دانشگاه مشکات ولایت کرج با تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت این دانشگاه، گفت: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این هفته، نقش بسزایی در گسترش فعالیت‌های قرآنی و معارف دینی در جامعه دارد و فرصتی برای بهره‌مندی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها از مفاهیم قرآن است.

هفته قرآن و دانشگاه

راحله صالحی، سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، هفته قرآن و دانشگاه را فرصتی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها از مفاهیم قرآن دانست و اظهار کرد: از ۱۸ تا ۲۵ آبان‌ماه به‌عنوان هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه شناخت محتوای قرآن کریم، کمکی در راه و رسم زندگی هر فرد و هر قشری از جامعه است تا در اجرای وظایف و کارها به بهترین شکل عمل کند، افزود: برگزاری برنامه‌هایی با محوریت هفته قرآن و عترت، تأثیر بسیار خوبی در تربیت دانشجویانی قرآنی دارد و باعث ایجاد یک جریان فرهنگی قرآنی در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های اجرایی هفته قرآن و عترت دانشگاه مشکات ولایت پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی حفظ، عکاسی و قصه‌های قرآنی ویژه فرزندان دانشگاهیان، مسابقه کتابخوانی صحیفه سجادیه ویژه دانشگاهیان، ختم قرآن مجازی به نیابت از شهدا، نشست مجازی تدبر در قرآن کریم ویژه دانشگاهیان در فضای اسکای‌روم، فضاسازی محیطی، بارگذاری تولیدات فرهنگی و محتواهای قرآنی در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه مجازی پیام‌های قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.

صالحی تصریح کرد: برگزاری ختم گروهی قرآن کریم به نیت شفای بیماران و سلامتی مدافعان سلامت، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، انتشار پیام‌هایی از نهج‌البلاغه ویژه دانشجویان در فضای مجازی و پیام‌هایی با عنوان نکات ناب قرآنی و معرفی کتاب نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسب اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha