اجرای ۵۰ برنامه در هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 4012760
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

اجرای ۵۰ برنامه در هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی آذربایجان‌ غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی، گفت: با توجه به تعاملات انجام شده با شهرستان‌ها حدود ۵۰ برنامه در هفته کتاب امسال اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی، ۲۲ آبان در نشست خبری تبیین برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب استان یک فرصت مناسب برای هم‌افزایی ادارات فرهنگی است که می‌توان با تشکیل جلسات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و تقسیم کار اصولی، در اجرای برنامه‌های هفته کتاب از ادارات فرهنگی بهره ببریم.

وی افزود: برنامه‌های هفته کتاب امسال از 24 تا 30 آبان با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود که در آذربایجان‌ غربی نیز همزمان با این هفته برنامه‌های متنوع و مختلفی با موضوع و محوریت کتاب پیش‌بینی شده است. 

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: برگزاری مراسم  اختتامیه چهارمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال آذربایجان‌ غربی، برگزاری برنامه «عصر کتاب» ویژه بزرگداشت «حسن انوری» و برگزاری آیین رونمایی از کتاب «هوای حوالی حوا» نوشته کامران داوری  از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی ادامه داد: اهدای کتاب در مناطق کم برخوردار شهر ارومیه، برگزاری نشست مجازی «خلاقیت در نویسندگی»، بازدید از انتشارات‌های فعال ارومیه و برگزاری کارگاه آموزشی «داستان‌نویسی» با حضور مصطفی رحمان‌دوست از دیگر برنامه‌های اداره‌کل برای هفته کتاب سال 1400 است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: فلسفه کتاب‌خوانی خیلی مهم بوده و باید این موضوع بررسی شود و بستر لازم برای این موضوع اگر فراهم شود، مسایل فرهنگی در سبد خانوار منظور می‌شود.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به نام‌گذاری ایام بیست و نهمین دوره هفته کتاب، افزود: دوشنبه ۲۴ آبان روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار»، سه‌شنبه ۲۵ آبان، «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، چهارشنبه ۲۶ آبان روز «کتاب، زبان فارسی و شعر و ادبیات داستانی»، پنج‌شنبه ۲۷ آبان روز «کتاب، رسانه و هم‌افزایی و تعامل»، جمعه ۲۸ آبان روز «کتاب، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی»، شنبه ۲۹ آبان روز «ناشران، کتاب‌فروشی‌ها و ارکان صنعت نشر»، یکشنبه ۳۰ آبان روز «کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس» و دوشنبه اول آذر روز «کتاب کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی» نام‌گذاری شده است. 

وی اضافه کرد: با توجه به تعاملات انجام شده با شهرستان‌ها و مرکز آذربایجان‌غربی حدود ۵۰ برنامه در هفته کتاب امسال برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha