هشتمین وقف گیلان در سال جاری به ثبت رسید
کد خبر: 4018480
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

هشتمین وقف گیلان در سال جاری به ثبت رسید

نیکوکار آستانه‌ای با وقف یک قطعه زمین زراعی، هشتمین وقف گیلان را در سال‌جاری ثبت کرد.

وقف

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت و گو با ایکنا از گیلان، با اشاره به ثبت سومین وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه در سال‌جاری اظهار کرد: مریم فطرتی، واقف آستانه‌ای و بازنشسته کادر درمان، یک قطعه زمین زراعی خود را به مساحت 1600 متر مربع در روستای درگاه آستانه اشرفیه وقف کرد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این موقوفه سه میلیارد ریال است، افزود: نیت این وقف کمک به فقرا، خیرات و مبرات و هزینه‌های جاری مسجد آقا سیدحسن روستای درگاه تعیین شده است.

علیزاده گفت: با ثبت این وقف، تعداد وقف‌های جدید ثبت شده گیلان امسال به هشت موقوفه رسیده، این سومین وقف امسال در آستانه اشرفیه بوده که توسط بانوان خیر صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز در جامعه دانست و گفت: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیون و کارشناسان مجرب آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه، خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف، فرهنگ خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

گفتنی است؛ استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، حدود پنج هزار موقوفه و ٢٢ هزار رقبه است.

انتهای پیام
captcha