نشست اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان برگزار شد
کد خبر: 4020070
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

نشست اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان برگزار شد

نشست اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان با حضور نماینده ولی‌فقیه گلستان در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه‌گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در نشست اعضای شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان که 18 آذرماه در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش گلستان گفت: برنامه انبیا الهی تعلیم و تربیت و تزکیه برای زندگی سعادتمندانه بوده است.

وی با بیان اینکه علم و تزکیه باعث رستگاری و سعادت انسان می‌شود زیرا علم با تزکیه و تزکیه با علم مفید است و هرکدام بدون دیگری باعث فساد می‌شود، تصریح کرد: قرآن راهنمای ماست و عترت و اهل‌بیت(ع) الگوهای ما در زندگی هستند و نماز نیز بهترین و مهمترین وسیله برای تقرب به خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: آموزش و پرورش باید نوجوانان و جوانان را بیشتر با محتوای قرآن و مفاهیم آن به زبان خودشان به‌صورت جذاب و با روش‌های ساده و با تأکید به مخاطب شناسی و متناسب با دوره‌های تحصیلی آشنا کنند، چون قلب کودک و نوجوان آماده دریافت معانی، مفاهیم و حقایق قرآن است.

آیت الله نورمفیدی افزود: تقویت معرفت در کنار احساسات برای رهروان اهل بیت (ع)  از طریق امام شناسی و سبک زندگی اسلامی آنان میسر است که در آموزش و پرورش باید بیشتر روی سبک زندگی اسلامی و سیره عملی اهل بیت (ع) فعالیت شود.

وی همچنین حضرت قاسم بن الحسن را الگوی نوجوانان عاشورایی و دانش‌آموزان دانست وافزود: باید در برنامه های عترت و اهل بیت(ع) به ویژه در سوگواره احلی من العسل با ساخت تولیدات هنری، سینمایی، تلویزیونی و مجازی این باور و نگاه زیبا را بین دانش آموزان توسعه و ترویج داد.

آیت الله نورمفیدی بر ایفای نقش آمرین به معروف و ناهیان از منکر و فرهنگ‌سازی آن در آموزش و پرورش یاد کرد و خواستار تربیت نیروهای مخلص و توانمند در جهت تقویت فرهنگ سازی برای برنامه‌های قرآن، عترت و نماز و فریضتین شد.

در این نشست احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گزارشی از فعالیت‌های سالانه قرآن، عترت و نماز ارائه و شرح وظایف اعضای شورای قرآن، عترت و نماز را ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha