نیکبختی در دنیا و آخرت نتیجه یادآوری معروفات است
کد خبر: 4020688
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد:

نیکبختی در دنیا و آخرت نتیجه یادآوری معروفات است

استاد حوزه و دانشگاه در تفسیر آیه ۱۱۰ سوره آل عمران گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است که هر شخص مسلمان باید از خانه خود آغاز کند و همچنین باید در مدارس، دانشگاه و اجتماع آن را یادآور شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، اعضای قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف، ۲۲ آذرماه، در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه کوی شهید مدرس منطقه ۱ شهر بوشهر تشکیل جلسه داد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این جلسه با تاکید بر اینکه جهان استکبار به‌دنبال ترویج فرهنگ غربی و استحاله فرهنگ اسلامی‌ ـ‌ ایرانی است و برای این کار از هر فرصتی به‌شکل گسترده استفاده می‌کند، اظهار کرد: حجم این تهاجم فرهنگی بسیار بالا است که البته برای مقابله با آن قانون هم تصویب و مسئولیت‌ها در آن مشخص شده است و مسئولان باید حسب قانون وظایف خود را انجام دهند.

تاکتیک ترویج فرهنگ ضدارزشی از سوی دشمنان
وی در ادامه تصریح کرد: دشمن از یک‌سو فرهنگ ضدارزش را ترویج می‌دهد و از دیگر سو شرایطی را فراهم می‌کند که در آن مسئولان نتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأکید کرد: که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه شرعی و قانونی است و مسئولان باید طبق قانون آن را انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیه ۱۱۰ آل عمران«کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ» و افزود: این واجب شرعی را هر شخص مسلمان باید از خانه خود آغاز کند و همچنین باید در مدارس، دانشگاه و اجتماع آن را یادآور شد.

او با اشاره به اینکه چند سال پیش مصوب شده بود که سه پلاژ برای بانوان در ساحل بندر بوشهر ایجاد شود، گفت: حتی بودجه این پلاژها هم اختصاص داده شد اما هیچگاه اجرایی نشد! که مسئولان وقت نخواستند و باید دلیل آن آسیب‌شناسی شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اشاره کرد: در بخش عفاف و حجاب قانون مصوب مجلس وجود دارد و باید مسئولان متولی آن را اجرا کنند؛ در استان بوشهر هم وضعیت سواحل نیازمند اجرای این قانون است.

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: قانون حجاب و عفاف به‌ویژه در ساحل باید در شهر بوشهر به‌عنوان پایلوت اجرا و پس از آن در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha