نهضت میرزا کوچک جنگلی در راستای برپایی حکومت اسلامی بود
کد خبر: 4021288
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
آیت‌الله رمضانی:

نهضت میرزا کوچک جنگلی در راستای برپایی حکومت اسلامی بود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید میرزا کوچک خان را از غربت در آورد چراکه صادقانه زیست و شهید شد گفت: نهضت وی در راستای برپایی حکومت اسلامی بود و برخلاف ادعاهای برخی به دنبال تجزیه ایران نبود.

 آیت‎الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش «بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی نهضت میرزا کوچک خان جنگلی» که امروز، 25 آذرماه در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، اظهار کرد: میرزا دارای درک دینی عمیقی بوده و حدود ۲۳ سال تحصیل دینی داشت؛ اصلاحات برای میرزا کوچک خان بسیار مهم بود و با تجزیه‌طلبی به شدت مبارزه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ویژگی‌های وی دشمن‌شناسی و داشتن بصیرت بود، ادامه داد: میرزا تا آخرین لحظه روحیه جهادی و دشمن‌ستیزی داشت و مصداق بارز آیه شریفه «اشدا علی الکفار و رحماء بینهم» بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مقوله مقاومت و ایستادگی اشاره کرد و افزود: مقاومت در دین یعنی عدم اشغال، اشغالگری و سلطه‌گری و مقاومت در دین به‌ معنای اصلاح‌طلبی و مقابله با خودکامی که دارای دلیل عقل و نقلی است. اگر مقاومت دینی و معیارهای آن در ممالک اسلامی مورد توجه قرار می‌گرفت گرفتاری‌های امروز مسلمانان وجود نداشت چراکه هر جا که مقاومت بود عزت برای مسلمانان بود و هر جا مقاومت تعطیل شد مسلمانان منحط شدند.

رمضانی در بخش دیگر سخنانش به محورهای مقاومت میرزا کوچک خان پرداخت و ابراز کرد: باید میرزا را از غربت در آورد، چراکه صادقانه زیست و شهید شد و نهضت وی در جهت برپایی حکومت اسلامی بود و برخلاف ادعاهای برخی به دنبال تجزیه ایران نبود.

وی در پایان یادآور شد: فریب خوردن برخی از اصحاب میرزا بی‌توجهی و کوتاهی برخی از خواص به اهداف نهضت میرزا و نفوذی‌هایی که به وی وارد شدند از عوامل شکست نهضت میرزا بود.

انتهای پیام
captcha