به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ عاطفه سعیدینژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از تولید محتوا و توانمد سازی بانوان مبلغ در راستای «مکتب فاطمی» از سوی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار کرد: امور بانوان درایام فاطمیه، محتواهای ویژهای را در راستای سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) آماده کرده است. این در حالی است که به نظر میرسد تاکنون حضرت الزهرا (سلام الله علیها) در جامعه ما بهخوبی معرفی نشده است و ما به دنبال معرفی شخصیت و سیره زندگی ایشان به گونهای هستیم که بتواند تمام جوانب و زندگی آن حضرت را پوشش دهد.
سعیدینژاد همچنین از آماده شدن محتوا برای بانوان مبلغ در خصوص ترویج و تعمیق ارزشهای فاطمی در جامعه خبر داد و گفت: محتوای دورههای آموزشی ویژه بانوان مبلغ بر اساس توان مبلغات و نیازهای جامعه در نظر گرفتهشده است و علاوه بر این نیز، با مشورت و همفکری برخی از مبلغان و وعاظ مطرح کشور برای بهرهگیری از این محتواها؛ نشستها و گفتگوهایی انجامشده است.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بحث «فاطمه پژوهی» تأکید کرد: امید ما این است که بهتدریج بتوانیم در فرآیندهای محتوایی، نسبت به ایام فاطمیه و با عنوان «فاطمه پژوهی» شاهد ارائه برشهای متفاوتی از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به مردم و بانوان کشور باشیم و ان شاء الله با همکاری با شبکه تبلیغی مبلغات و مبلغین برتر کشور؛ بتوانیم این مهم را فرهنگسازی کنیم.
وی با بیان اینکه باید تعمیق مفهوم «مادری» در کانون توجه برنامهریزیهای فرهنگی بهمنظور هویت بخشی به جامعه زنان قرار گیرد به طرح «شکوه مادری» در اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اشاره و عنوان کرد: این طرح بهصورت خاص به پدیده مادری خواهد پرداخت و قرار است در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) نیز با اهدای مدال مادری از تعدادی مادر نمونه، تجلیل و قدردانی شود.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از سلسله برنامههای ماهیانه به نام «ولایت اجتماعی زنان» در این اداره کل خبر داد و افزود: سلسله برنامههای اخیر این اداره کل در خصوص حضرت مریم (ع) بود و در ایام فاطمیه و بهویژه همزمان با ولادت آن حضرت و روز زن نیز به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) اختصاص خواهد داشت. این در حالی است که ما برای ایام فاطمیه، برنامههای دیگری در فرهنگسراهای تهران اجرا خواهیم کرد و امور بانوان استانهای ما هم با توجه به امکانات هر شهرستان در ایام فاطمیه و ولادت ایشان برنامههایی را اجرا خواهند کرد.
سعیدینژاد در پایان سخنان خود با تأکید بر بحث «توسعه مخاطب» در امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: یکی از برنامههای جدی ما در اداره کل امور بانوان پیگیری بحث «توسعه مخاطب» است و خوشبختانه دامنه این توسعه در پویشهای ما بهویژه «پویش حرف آورد» بهخوبی قابلمشاهده است؛ بهطوریکه ما در این پویش شاهد حضور بانوانی هستیم که تاکنون مخاطب و کنشگر ما نبودند و این نشان میدهد که مخاطبان امور بانوان رو به افزایش است.
انتهای پیام