تداوم خشکسالی در اردبیل نگران‌کننده است
کد خبر: 4024488
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

تداوم خشکسالی در اردبیل نگران‌کننده است

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بارش در استان اردبیل ۵۰ درصد کاهش یافته و تداوم خشکسالی در اردبیل نگران‌کننده است.

خشکسالینبی‌اله پاسبان عیسی‌لو، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: بارش‌ها در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد که این موضوع، خشکسالی را تداوم می‌بخشد.

وی بیان کرد: وضعیت بارندگی امسال نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته در مقایسه با سال گذشته و متوسط بلندمدت کاملا مشخص می‌شود، به طوری که متوسط بارش استان در سال آبی امسال حدود 65 میلی‌متر است که این آمارها حاکی از کاهش 34 درصد بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت استان است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، ادامه داد: استمرار شرایط خشکسالی در ماه‌های اولیه سال و کمبود آب در سال آبی گذشته از اهم مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد که در این زمینه امری لازم و ضروری است.

عیسی‌لو تصریح کرد: تائید کاهش بارندگی‌های سال آبی جاری، ضرورت بهره‌گیری از تجارب مدیریت خشکسالی را نشان می‌دهد که به همین منظور از عموم مردم شریف استان اردبیل درخواست داریم در مصرف آب بیش از پیش صرفه‌جویی شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: شرایط خشکسالی در استان اردبیل نگران‌کننده است که برای خروج از وضعیت و شرایط کنونی امری لازم و ضروری است که برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اساسی برای حل مشکلات موجود اتخاذ شود تا بتوانیم با حل مشکلات موجود به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha