مشاغل خانگی گره‌گشای ایجاد اشتغال است
کد خبر: 4024501
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

مشاغل خانگی گره‌گشای ایجاد اشتغال است

مدیرکل کمیته امداد کرمان در جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان تأکید کرد: اعتقاد داریم در زمینه ایجاد اشتغال، مشاغل خرد و خانگی می‌تواند گره‌گشا و راهگشا باشد و بر این اساس سعی کرده‌ایم با ایجاد مشاغل خرد و خانگی زمینه رشد و توانمندی افراد را فراهم کنیم.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز ۸ دی‌ماه در جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسؤلان دستگاه‌های اجرایی استان در کرمان برگزار شد یکی از شاخصه‌های مهم کاری کمیته امداد را ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی آن‌ها اعلام کرد و گفت: شش هزار و 37 شغل طی 9 ماهه امسال توسط کمیته امداد استان کرمان اجرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد کرمان به آمار بالای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان اشاره کرد و افزود: متأسفانه آمار بالای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی در استان کرمان زیبنده این استان ثروتمند نیست.

صادقی تأکید کرد: اعتقاد داریم در زمینه ایجاد اشتغال، مشاغل خرد و خانگی می‌تواند گره‌گشا و راهگشا باشد و بر این اساس سعی کرده‌ایم افرادی که به این نهاد مراجعه می‌کنند با راهنمایی، مشاوره و کشف استعداد و ظرفیت آن‌ها با ایجاد مشاغل خرد و خانگی زمینه رشد و توانمندی این افراد را فراهم کنیم.

وی نظارت بر طرح‌های اشتغال را یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون 75 هزار و 820 طرح اشتغال فعال تحت نظارت این نهاد قرار دارد که از این تعداد طرح فعال 10 هزار و 932 طرح در حوزه کشاورزی، بیش از 18 هزار طرح در حوزه دام پروری، بیش از 25 هزار طرح در حوزه خدمات، بیش از 7 هزار طرح در حوزه فرش و گلیم، 5800 طرح در حوزه صنعتی و تولیدی، 1900 طرح در حوزه صنایع دستی، 5200 طرح در حوزه حمل و نقل، 861 طرح در حوزه پرورش طیور، 337 طرح در حوزه زنبور داری و 50 طرح در حوزه آبزیان اجرا شده است.

صادقی در ادامه از وارد مدار شدن 200 طرح نیروگاه خورشیدی مددجویان به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این تعداد طرح نیروگاه خورشیدی در استان تعداد طرح‌های نیروگاهی مددجویان به هزار طرح افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تحویل 50 دستگاه وانت نیسان به مددجویان استان در راستای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد به مناسب سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: هم چنین در این ایام بیش از 600 فقره جهیزیه به زوج های نیازمند و تحت حمایت این نهاد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha