قالیباف: راه رشد هنرمندان را فراهم کنیم/شهید سلیمانی مظلوم اما مقتدر بود + صوت و فیلم
کد خبر: 4024677
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
همایش «مقام حماسه» یابود سردار سلیمانی برگزار شد

قالیباف: راه رشد هنرمندان را فراهم کنیم/شهید سلیمانی مظلوم اما مقتدر بود + صوت و فیلم

همایش موسیقایی «مقام حماسه» اجرای ارکستری موسیقی به یاد شهید سلیمانی با حضور رئیس مجلس و وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش موسیقایی «مقام حماسه» اجرای ارکستری موسیقی به یاد شهید سلیمانی، شامگاه 8 دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم موسیقایی «مقام حماسه» ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی را به این علت باید تسلیت گفت که امت اسلام و کشورمان سرداری را از دست داد که به او نیاز داشتیم. جای شهید سلیمانی در کنار ما خالی است و تبریک به این خاطر که انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد که از یک روستای محروم در جنوب کرمان به صحنه آمد و اثرگذاری او را در حمایت از مظلومان‌ عالم دیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از هنرمندان عرصه موسیقی برای ماندگاری این رشادت‌ها ادامه داد: این هنرمندان سرمایه‌های بزرگ ما هستند. امیدوارم زحماتشان را قدر بدانیم و راه رشد آن‌ها را فراهم کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهید سلیمانی یک هنرمند بود، اظهار کرد: او هنرمند بود از این بابت که شهادت هنر مردان خداست. شهید سلیمانی به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌ برای این کشور و مظلومان و عزت مسلمانان، چهل سال بی‌وقفه مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی هنرمند بود چرا که از دل مردم بلند شد، سلیمانی همیشه با مردم زندگی کرد و با مردم همه وقت مجاهدت کرد، از مظلومان دفاع کرد و تا آخر مردمی باقی ماند. همانطور که در مدافعین حرم و دفاع مقدس دیدیم.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی، هنرمندی بود که جز جهاد و در میدان بودن و در صحنه‌های‌سخت بودن، لحظه‌ای به خود تردید راه نداد. شهید سلیمانی در سخت‌ترین لحظه‌های درگیری و تنگاتنگ در اوج آرامش بود. او با اینکه در لحظه‌هایی به مرگ نزدیک بود اما با آرامش بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی به این خاطر هنرمند بود که هرگز از چیزی جز خدا نترسید. او جمع اضداد بود. غضب او از دل رحیمش می‌آمد. او منتقم اما اهل گذشت بود. او مرد میدان و مبارزه ولی اهل مذاکره بود. شهید سلیمانی، لطیف و مظلوم ولی مقتدر بود. شهید سلیمانی شجاع بود ولی این شجاعت توام با عقلانیت و تدبیر بود.

کد

قالیباف افزود: شهید سلیمانی به واقع هنرمند و یک انقلابی به تمام معنا بود اما انقلابی‌ای که دو عنصر عقل و عدل در او وجود داشت. شهید سلیمانی، مردی امیدوار بود؛ او مرد خدا بود چون معتقد بود بندگانی که در راه او گام برمی‌دارند و وفا دارند، خداوند حق آنها را نصرت و پیروزی می‌دهد. ما باید چنین هنری را از مکتب سلیمانی که در حقیقت، دست‌پرورده مکتب امام است و افتخار او یعنی سرباز ولایت و وطن و خدمتگذار مردم بودن است را فرا بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: شهید سلیمانی برای مردم، کشور و اسلام هم خون دل خورد و هم جان، آبرو و همه زندگی خود را وقف عزت این کشور و امت اسلامی کرد.

در این مراسم از هنرمندان موسیقی که با آثار خود نام و یاد شهید سلیمانی را زنده نگاه داشتند، با اهدای تندیس، تقدیر شد.

همچنین، این همایش با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل، خانواده شهید سلیمانی و جمعی از هنرمندان به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha