اختصاص 2 درصد اعتبار دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به فرهنگ
کد خبر: 4026674
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

اختصاص 2 درصد اعتبار دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که دولت جدید در کل بودجه با آن روبه‌رو است مقرر کرده است 2 درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 16 دی در لحظه ورود به استان مرکزی و شهر اراک در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این استان و اراک دارای سبقه فرهنگی  و تاریخی بالایی است و همین عامل باعث شد در این استان حضور پیدا کنم.

وی ضرورت تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: بازدید با اهالی فرهنگ و هنر استان‌ها و حضور مستقیم در پروژ‌های فرهنگی و ... کشور در قالب سفرهای استانی  صورت می‌گیرد. بازدید از طرح‌های مهم فرهنگی، هنری و قرآنی استان‌ها در جریان همین بازدیدها انجام می‌شود و امید است در این سفر نیز برنامه‌ها اجرا و مقدمه‌ای برای حضور رئیس جمهور به این استان باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدوارم در این سفر با کمک و مساعدت استاندار پروژه‌های فرهنگی که نیازمند حمایت هستند جمع‌بندی شده و در سفر رئیس جمهور جزو طرح‌های مصوب پبشنهاد شود.

اسماعیلی بیان کرد: رئیس جمهور و دولت در کنار کارها و اقدامات معمولی، ردیف‌ها و تبصره‌های معمولی که در سال‌های گذشته بوده و با توجه به مشکلاتی که دولت جدید در کل بودجه با آن روبه‌رو است مقرر کرده است 2 درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

این مقام مسئول گفت: زمینه‌سازی مدیریت سیاست‌گذاری واحد در هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی یکی از اقداماتی است که به دنبال تخصیص این 2 درصد به وجود می‌آید. چراکه اغلب دستگاه‌ها هزینه‌هایی را متقبل می‌شوند، اما اینکار خارج از یک مدیریت متمرکز انجام می‌شود. همچنین تخصیص این اعتبار جهشی را در اعتبارات فرهنگی به وجود می‌آورد که بخشی از عقب‌ماندگی سال‌های اخیر فرهنگی و هنری سال‌های اخیر را جبران می‌کند.

انتهای پیام
captcha