اجرای ۲ هزار طرح اشتغال توسط مددجویان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4027010
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
مدیرکل کمیته امداد استان مطرح کرد:

اجرای ۲ هزار طرح اشتغال توسط مددجویان چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کیمته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۷۴ طرح اشتغال توسط مددجویان استان اجرا شده است.

جاسم محمدی، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری

جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کیمته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات باکیفیت، کسب جایگاه در بازار و دست‌یابی مددجویان به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی این نهاد از مددجویان، افزود: پرداخت تسهیلات براساس طرح اشتغال، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

مدیرکل کیمته امداد استان افزود: طرح‌های دامپروری، کشاورزی و زنبورداری با توجه به محیط طبیعی استان، دسترسی به گیاهان معطر، کشت علوفه مورد نیاز دام‌ها و نزدیکی به کارخانه‌های تولید محصولات لبنی و کشتارگاه‌های صنعتی با استقبال بیشتری از سوی مددجویان مواجه هستند.

محمدی ادامه داد: همچنین با توجه به رونق صنعت فرش و گلیم از دوره‌های گذشته تاکنون و شهرت جهانی این محصول با برند استان، طرح‌های بافت فرش و گلیم نیز از سوی بانوان سرپرست خانوار و دختران نیز مورد اقبال قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طرح‌های خدمات از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌ها و غیره، حمل و نقل، صنایع دستی، طرح‌های صنعتی و معدنی و پرورش طیور از دیگر طرح‌های اشتغال مددجویان طی سال‌جاری است.

مدیرکل کیمته امداد استان در ادامه با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت 2 سال و در مناطق محروم تا 4 سال و یا دریافت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت 7 ساله که در مناطق محروم هر دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است از جمله این بسته‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha