3 مؤسسه قرآنی جدید در کردستان مجوز فعالیت گرفتند
کد خبر: 4028340
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

3 مؤسسه قرآنی جدید در کردستان مجوز فعالیت گرفتند

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از صدور مجوز سه مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی، قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت سه مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان موافقت کرد.

وی افزود: مؤسسات فرهنگی، قرآنی و عترت «راه بهشت روشنایی» به مدیرمسئولی فریده سعیدی در شهر بانه، «بوستان عرفان و احسان» به مدیرمسئولی محمد عرفان سلیمی و «اسوه حسنه رسول الله(ص)» به مدیر مسئولی ادریس محمودی در شهرستان سنندج از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی، قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت گرفتند.

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: از مهم‌ترین وظایف مؤسسات قرآنی علاوه بر قرائت قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن، آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه همچنین معارف و احکام اسلامی است، نوع فعالیت این مؤسسات غیرانتفاعی و عام المنفعه است.

وی با اشاره به شرح وظایف مؤسسات قرآن در کردستان مصرح در اساسنامه مؤسسات، ادامه داد: آموزش قرآن در سطح استان از سوی ماموستایان و روحانیون در محلات شهرها و روستاهای با روش‌های سنتی انجام می شد، در مکتب‌خانه‌های به صورت مداوم و در طول سال قرآن و احکام اسلامی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شد.

گلباغی در خصوص شرح وظایف این مؤسسات گفت: مؤسسات قرآنی با انگیزه‌ توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و تحقق آموزه‌های قرآنی در رفتارهای فردی و اجتماعی و بر اساس اهداف فرهنگی موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعه‌ کشوری و ضوابط حاکم بر تأسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر طبق مشخصات و شرایط پیش‌بینی شده در اساسنامه‌های تعریف شده مؤسسه‌ فرهنگی قرآن و عترت تشکیل می‌شوند.

وی به هدف تأسیس و راه‌اندازی این مؤسسات اشاره کرد و افزود: وظایف این مؤسسات قرآنی در سطح استان ادامه راه و روش‌ مکتبخانه‌های قرآنی قدیم که در مساجد مستقر بودند، با سبک و سیاق آموزشی جدید و با استفاده از امکانات فضای مجازی است.

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: با موافقت اصولی راه‌اندازی و تأسیس این سه مؤسسه، تعداد مؤسسات فرهنگی، قرآنی و عترت فعال سطح استان کردستان به 29 مؤسسه رسید.

انتهای پیام
captcha