رسالت آموزش‌و‌پرورش؛ تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 4028762
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:

رسالت آموزش‌و‌پرورش؛ تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه همه باید در راستای تربیت نیروی انسانی صالح و شهروند مطلوب یاری‌گر آموزش و پرورش باشند، گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز ۲۵ دی‌ماه، در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی گفت: تربیت نیروی انسانی، متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

رضایی ضمن تقدیر از مجموعه نیروی انتظامی در خصوص تعامل و همکاری مؤثر با آموزش و پرورش استان، بیان کرد: تعامل و همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسئولیت، امانتی است که به انسان سپرده می‌شود، گفت: امیدواریم در دوران مدیریتی خود با تعامل و همکاری اقدامات موثری را برای سربلندی و عاقبت بخیری رقم زنیم و مدیون جامعه و افراد جامعه نباشیم.

رضایی با اشاره به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد برای آینده کشور اظهار کرد: همه باید در راستای تربیت نیروی انسانی صالح و شهروند مطلوب یاریگر آموزش و پرورش باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: اکثر افراد جامعه به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و آموزش و پرورش نیز برای کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های خود نیازمند همفکری، همراهی و تعامل همه‌ی نهاد‌های دولتی و غیردولتی است.

رضایی افزود: از نظرات، پیشنهادات و همفکری همه‌ی مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی در امر تصمیم سازی و تصمیم‌گیری برای ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورش در استان استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به جانفشانی و مجاهدت نیروهای انتظامی در جامعه گفت: توجه به آموزش و پرورش زمینه‌ساز کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است و فرهنگ‌سازی در مدارس و توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، کار پلیس را در جامعه راحت‌تر می‌کند.

رضایی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه فرهنگی کشور است گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را تروج دهیم، در خصوص حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کنیم و اعتیاد را ریشه کن نماییم باید آموزش و پرورش را دریابیم زیر آموزش و پرورش هر کشور دورنمای آینده آن کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: با توجه به نقش ارزنده آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور و تربیت نیروی انسانی، سود و منفعت این دستگاه مهم و زیرساختی نصیب تمامی مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌شود.

رضایی توجه به تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان را در مدارس ضروری دانست و تاکید کرد: باید در مدارس به پرورش تمامی ابعاد وجودی دانش‌آموزان و مهارت آموزشی و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان توجه شود.

وی با بیان اینکه ترک تحصیل دانش‌آموزان یکی از آسیب‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت در شرایط فعلی است، خواستار همراهی و همکاری نیروی انتظامی جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان لازم التعلیم شد.

انتهای پیام
captcha