سیره ام‌البنین(س) مزین به صبر و فداکاری است
کد خبر: 4028944
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

سیره ام‌البنین(س) مزین به صبر و فداکاری است

امام‌‌جمعه ماهنشان با بیان اینکه سیره و روش ام‌البنین(س) مزین به دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است، گفت: این بانوی بزرگوار الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

حضرت ام‌البنین (س)

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام‌جمعه ماهنشان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، بیان کرد: سالروز رحلت این بانوی بزرگ اسلام به علت جایگاه والی ایشان به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

امام‌‌جمعه ماهنشان با بیان اینکه سیره و روش ام‌البنین(س) مزین به دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است، گفت: این بانوی بزرگوار الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما به شمار می‌رود تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار، پیروی کنند.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های بسیار مهم آن بانوی نمونه اسلام، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است، ادامه داد: با توجه به همین موضوع حضرت ام‌البنین(س) پس از واقعه عاشورا از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده می‌کرد تا ندای مظلومیت شهدای کربلا را به گوش آیندگان برساند.

این مدرس حوزه با اشاره به نقش سازنده مادران و همسران شهدا در جامعه، یادآور شد: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه، راه عزیزان خود را ادامه دادند و این عزیزان، نیمه پنهان ماه بوده و نیمه روشن آن شهدا هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با توضیح اینکه تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب، مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، تأکید کرد: از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

 

انتهای پیام
captcha