اعتراف وزیر اسرائیلی به تروریسم سازمان‌یافته شهرک‌نشینان صهیونیست
کد خبر: 4030810
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

اعتراف وزیر اسرائیلی به تروریسم سازمان‌یافته شهرک‌نشینان صهیونیست

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به وجود تروریسم سازمان‌یافته از جانب شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری اعتراف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی فلسطین در گفت‌وگو با رادیوی رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به طور پیوسته مرتکب اعمال تروریستی سازمان‌یافته علیه فلسطینیان می‌شوند.

وی این اظهارات را پس از حمله شهرک‌نشینان نقاب‌دار به فعالان اجتماعی در جنوب شهر نابلس بیان کرد.

روز جمعه، 10 فعال اجتماعی، در حمله خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان اسرائیلی با چوب و سنگ در نزدیکی شهرک فلسطینی بورین زخمی شدند و خودروی آن‌ها به آتش کشیده شد.

بارلیو تأکید کرد: این اقدام یک فعالیت سازمان‌دهی شده از جانب یک گروه تروریستی است که برای آسیب رساندن به شهروندانی که برای برگزاری تظاهرات در آن مکان گرد هم آمده بودند، صورت گرفته است.

شایان ذکر است این وزیر کابینه رژیم صهیونیستی پیش‌تر در 27 دسامبر اعلام کرده بود که به مدت 24 ساعت پس از تهدید از سوی یهودیان، تحت مراقبت شدید قرار داشته است.

با این حال اظهارات بارلیو در مورد خشونت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به شدت از سوی احزاب دست راستی در رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رد اظهارات بارلیو، شهرک‌نشینان اشغالگر را سپر دفاعی اسرائیل توصیف کرد.

وی همچنین اعمال خشونت از سوی شهرک‌نشینان را امری حاشیه‌ای توصیف کرد که از جانب افراد محدودی انجام می‌شود و نمی‌توان آن را به تمام شهرک‌نشینان تعمیم داد.

اخیراً میزان حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری شدت گرفته است. حمله به افراد، خرابکاری، آتش زدن اموال و مزارع و همچنین قطع درختان از جمله این خشونت‌ها هستند. این اقدامات در حضور نظامیان رژیم صهیونیستی و با حمایت آن‌ها صورت می‌گیرد.

 نزدیک به 700 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در 145 شهرک بزرگ و 140 منطقه مسکونی، در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند.

جامعه جهانی همواره اعلام کرده است ساخت این شهرک‌ها غیرقانونی است با این حال رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا پیوسته در حال توسعه عملیات شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینیان است.

انتهای پیام
captcha