افتتاح ۶۷ طرح در حوزه کشاورزی همزمان با ایام دهه فجر در همدان
کد خبر: 4033394
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

افتتاح ۶۷ طرح در حوزه کشاورزی همزمان با ایام دهه فجر در همدان

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح ۶۷ طرح در ایام دهه فجر در حوزه کشاورزی در سطح استان خبر داد.

منصور رضوانی‌جلال رئیس جهاد کشاورزی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، منصور رضوانی‌جلال، رئیس جهاد کشاورزی استان همدان، امروز، 13 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری یکی از اهداف جهاد کشاورزی است و در سیاست‌های اخیر جهاد کشاورزی بسیار به این امر توجه شده است و کشت قراردادی در این راستا در جهاد کشاورزی در حال اجراست، همچنین در خصوص جهش تولید با توجه به اینکه استان همدان هم از استان‌های پایلوت این طرح است با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۶۷ طرح در ایام دهه فجر در حوزه کشاورزی در سطح استان همدان، افزود: این طرح‌ها شامل ۱۹ طرح در حوزه آب، ۱۲ طرح در حوزه تولیدات دامی، هفت طرح در حوزه صنایع کشاورزی، ۲۷ طرح در حوزه تولیدات گیاهی، در حوزه شیلات و ترویج صنایع هر کدام یک طرح، با سرمایه‌گذاری ۱۸۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳۶۴ نفر است.

رضوانی‌جلال از کلنگ‌زنی واحد ۸۰۰ هزار قطعه‌ای تولید تخم‌مرغ با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۲۳ میلیارد تومان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در طی ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی، در بخش کشاورزی شاهد دستاوردهای عظیمی بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در خصوص تولید نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته‌ایم، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته است که بالطبع آن با کاهش نهاده دامی مواجه می‌شویم و حتی واردات هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز دامداران باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به حفظ خاک خواستار همکاری خبرنگاران در معرفی افرادی که خاک را معرض خطر قرار داده‌اند شد و گفت: در حال حاضر در استان همدان 200 هزار هکتار گلخانه موجود است و در نظر داریم گلخانه‌ای ۱۱ هکتاری را نیز با حضور رئیس‌جمهور در استان در آینده افتتاح کنیم.

وی با اشاره به صادرات ۲۶۹ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدان در 9 ماه سال جاری، گفت: در میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش پنج درصدی بودیم، همچنین در ستاد تسهیل استان مشکلات ۵۷ طرح کشاورزی را مطرح کرده‌ایم که ۲۲ مورد جزو مصوبات ستاد تسهیل بودند و اجرا شدند، ۳۳ طرح در حال اجرا و ۲ مورد مشکل قانونی داشتند.

انتهای پیام
captcha