نخستین مصحف با آیات گلدوزی شده در نمایشگاه کتاب قاهره
کد خبر: 4033572
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

نخستین مصحف با آیات گلدوزی شده در نمایشگاه کتاب قاهره

نخستین مصحف پارچه‌ای با آیات گلدوزی شده اثر یک هنرمند سوری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهر24، «محمد ماهر حاضری» خطاط سوری مقیم ترکیه، کار بر روی نخستین مصحف پارچه‌ای با آیات گلدوزی شده را از سال 2000 میلادی آغاز کرده و به گفته او، کامل شدن این اثر 12 سال به طول انجامیده است.

این هنرمند خوش ذوق که با استعداد منحصر به فرد خود توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب قاهره را به خود جلب کرده است به وسیله چرخ خیاطی کاری متفاوت و بسیار خلاقانه‌ای را انجام داده و آیات قرآن کریم را با نخ‌های طلایی و نقره‌ای گلدوزی کرده است.

حاضری می‌گوید که این مصحف در 12 جلد و با رسم الخط عثمان طه تهیه شده و طول آن 80 و عرض آن 60 سانتیمتر و وزن آن 200 کیلوگرم است و هر جلد آن، دو جزء و نیم است.

این هنرمند سوری تاکنون آثار خود را در نمایشگاه‌های ایران، سوریه، لبنان، کویت، امارات، قطر و امسال نیز در قاهره به نمایش گذاشته است.

پنجاه و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز چهارشنبه 26 ژانویه(6 بهمن) آغاز و تا 7 فوریه(18 بهمن) ادامه خواهد داشت؛ 1063 ناشر مصری، عربی و غیرعربی از 51 کشور در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند که در 5 سالن نمایشگاهی توزیع شده و تعداد غرفه‌ها 879 غرفه است.

انتهای پیام
captcha