نشست «قرآن، عترت و غیرت دینی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4034032
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

نشست «قرآن، عترت و غیرت دینی» در کردستان برگزار شد

مراسم جشن بزرگ انقلاب با موضوع «قرآن، عترت و غیرت دینی»، ۱۶ بهمن‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد دیواندره برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم جشن بزرگ انقلاب که با موضوع «قرآن، عترت و غیرت دینی»، ۱۶ بهمن‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از دل قرآن و دین سه دستاورد و برکت «حریت، قیام و تکیه کردن به مذهب» را برایمان به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه حریت به‌معنای آزادگی، آزادمرد، آزادمنشی و عدالت‌خواهی است، افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمود انقلاب اسلامی انفجار نور بود که یکی از آن نورانیت «حریت» بود، اگر کسی این ویژگی را داشته باشد، کرامت انسانی را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه قیام به‌معنای مسئولیت‌پذیری و بی‌تفاوت نبودن در برابر ظلم و تبعیض است، بیان کرد: وقتی انسان حریت داشته باشد، نمی‌تواند در برابر ستم و فساد بی‌تفاوت باشد؛ همانطور که ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر رژیم ستم‌شاهی ایستادگی و قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جامعه فاسد بود و مردم مظلوم را شکنجه و آزار و اذیت می‌کردند، ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی همه مردم با حفظ کرامت انسانی در آزادی، امنیت و آسایش زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در رابطه با چرایی ضرورت تکیه کردن به مذهب اظهار کرد: وقتی پایه را بر اساس آموزه‌های دینی و کلام پیامبر(ص) بگذاریم، غیرت دینی، تدین، توجه به قرآن و دین و انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه ساری و جاری خواهد شد.

وی بر ضرورت قیام علیه ظلم و ستم در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: امیدوارم همواره انسان‌های متدین و فرهیخته تحویل جامعه بدهیم، همانطور که مردمان دیواندره انسان‌های شایسته، تحصیلکرده و مدافع نظام هستند.

انتهای پیام
captcha