حاتمی‌کیا: جهان من با فیلم پسرم متفاوت است
کد خبر: 4034042
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
گزارش نشست «شب طلایی»

حاتمی‌کیا: جهان من با فیلم پسرم متفاوت است

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شب طلایی» با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به‌ گزارش ایکنا، در حاشیه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شب طلایی» با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد ساعاتی پیش  برگزار شد.

در این جلسه یوسف حاتمی‌کیا (کارگردان)، اویس طوفانی (جانشین تهیه‌کننده)، مریم سعادت، حسن معجونی، سینا رازانی، امیر محمدی، یکتا ناصر، سوگل خلیق (بازیگران) حضور داشتند.

در ابتدای جلسه طوفانی جانشین تهیه کننده در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره غیبت حاتمی‌کیا در نشست، بیان کرد: آقای حاتمی‌کیا دچار بیماری شده و همین موضوع سبب شد تا امروز در کنار ما نباشند.

در ادامه ابراهیم حاتمی کیا به صورت تلفنی روی خط آمد و گفت: یوسف شانس آورد که کسانی چون اویس طوفانی و بهراد مهرجو را در این کار داشت. من دو بار سر صحنه کار رفتم. معمولاً مواردی در کار تنش‌زا می‌شود ولی در این کار همه آمده بودند که یوسف را کمک کنند. من در این فیلم تنها یک اسم هستم و کارها توسط اویس طوفانی و بهراد مهرجو تهیه شده است، زیرا جهان من با این کار متفاوت است و خوشحالم که یوسف جهان خودش را به تصویر کشید. به اعتقاد من فیلمسازان اول باید فیلمنامه خودشان را بنویسند، چون باید یاد بگیرند. این چهارمین فیلمنامه یوسف است و همین باعث شد که خودش را پیدا کند.

حاتمی کیا افزود: به واسطه ابتلا به کرونا قسمت نشد که در این مراسم حضور داشته باشم. امیدوارم رفتارها با این فیلم مهربانانه باشد و برای فیلم بعدی یوسف آماده شویم.

در ادامه جلسه یوسف حاتمی‌کیا کارگردان فیلم نیز تصریح کرد: ایده فیلم از نگرانی و دغدغه بود. وقتی شروع به نوشتن طرح کردم دغدغه زیادی داشتم، چراکه بازیگران تغییر می‌کردند و کار پیش نمی‌رفت. در ضمن یاد گرفتم برای کارها باید بازگشت سرمایه داشته باشم اما وقتی طرح اولیه «شب طلایی» را نوشتم، فکر کردم که باید آن را تبدیل به رمان کنم که اویس طوفانی و بهراد مهرجو پای کار آمدند و گفتند که با من هستند و بعد شروع به نگارش فیلمنامه کردم. با این حال خیلی فیلمنامه سختی بود.

یوسف حاتمی‌کیا ادامه داد: این چهارمین فیلمنامه من بود اما سر فیلمبرداری که بازیگران را دیدم گفتم این چه کاری بود که انجام دادم ولی در این کار یک خانواده کنارم بودند و اگر این عوامل در کار حضور نداشتند واقعا نمی‌توانستم این کار را به سرانجام برسانم.

وی در ادامه درباره تک لوکیشن بودن کار گفت: این اتفاق بارها در سینمای ما و جهان اتفاق افتاده است، پس اتفاق تازه‌ای نبود. لازم به ذکر است قصد تله تئاتر ساختن را هم نداشتم. همچنین باید بگویم افتخار می‌کنم فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا هستم. واقعیت این است که ما کارت تهیه‌کنندگی نداشتیم و مثل هر آدم دیگری به نزدیک ترین فرد خود که پدر بود مراجعه کردیم. وی هم مهربانانه اعتماد کرد و از دور ما را هدایت کرد.

انتهای پیام
captcha