آئین تجلیل از خیرین کمیته امداد امام(ره) کرمان برگزار شد
کد خبر: 4035097
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

آئین تجلیل از خیرین کمیته امداد امام(ره) کرمان برگزار شد

آئین تجلیل از خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان، مدیر کل کمیته امداد استان، مدیر کل بهزیستی استان و سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان امروز،20 بهمن‌ماه در کرمان برگزار شد.

تجلیل از خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آئین تجلیل از خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان، مدیر کل کمیته امداد استان، مدیر کل بهزیستی استان، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از خیرین امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان در این مراسم بیان کرد: جامعه نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی قابل توجه هستند و در استان کرمان ۱۳ درصد یعنی بالغ بر ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش داریم که آمار خوبی نیست و این آمار در سایر استان‌ها ۸ درصد است.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌هایی که در بودجه وجود دارد یک نگاه اولویتی به اقشار محروم وجود دارد، افزود: خیرین گروه‌هایی هستند که با نگاه خیرخواهانه و انسان دوستانه همیشه در کمک به نیازمندان پیش قدم بودند و مراکز نیکوکاری ما در 10 ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان فعالیت داشته‌اند.

صادقی تصریح کرد: نگاه ما حل ریشه‌ای مشکلات است و به دنبال این هستیم فقر بین نسلی را از بین ببریم و نگذاریم بچه‌های نیازمندان فقیر بزرگ شوند و یکی از اقدامات ما در این زمینه توانمند‌سازی خانواده‌ها است که در این راستا از ابتدای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان وام‌های تبصره ۱۶ به نیازمندان پرداخت شده است.

وی بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و خدمات شفاف و بدون ابهام تاکید کرد و گفت: اگر ما هماهنگ باشیم مردم نیز با اعتماد بیشتری کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه بر بحث جمع‌بندی و هماهنگی اقدامات خیرخواهانه در استان تأکید کرد و افزود: در دوران کرونا مساجد، مراکز فرهنگی و هیئت‌های مذهبی به سمت اقدامات اجتماعی رفتند که از جمله فعالیت‌های آن‌ها اجرای طرح مهرواره همدل در محلات است.

احمد دهقانی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در این مراسم بیان کرد: مجموعه اقدامات نیکوکاری چشمه‌ای جاری است که ریشه در اعتقادات دارد و برگرفته از دین است و این اعتقادات زمینه‌ای برای انجام فعالیت‌های خیر شده‌ است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یادگار امام خمینی(ره) است که از طلیعه انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: جهت‌گیری این نهاد در طول این سال‌ها علمی شده است و تلاش بر این است که با توانمندی مددجویان، نیازمندی آن‌ها برای همیشه برطرف شود.

دهقانی با تأکید بر اینکه در وحدت رویه ۱۰۰ درصدی قرار داریم و آن را حفظ خواهیم کرد، به تلاش رسانه‌های معاند برای تخریب کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید کار کرد و اجازه تخریب یک نهاد انقلابی را به دشمنان نداد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان تصریح کرد: باید وجه خدمت به نیازمندان را گسترش دهیم و فعالیت‌های خیرخواهانه را سامانمند کنیم تا از موازی کاری جلوگیری شود و به نتایج بهتری برسیم.

در پایان این آئین از تعدادی از خیرین و نیکوکاران استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha