از پویش کویتی‌ها برای حمایت از فلسطین تا ایجاد کمربند امنیتی اطراف مسجدالاقصی
کد خبر: 4036792
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
تازه‌های خبری از فلسطین؛

از پویش کویتی‌ها برای حمایت از فلسطین تا ایجاد کمربند امنیتی اطراف مسجدالاقصی

راه‌‌اندازی پویشی برای حمایت از آرمان فلسطین در کویت، هشدار نسبت به ایجاد کمربند بزرگ امنیتی در اطراف مسجدالاقصی و هشدار مقام اسرائیلی درباره بحرانی شدن اوضاع فلسطین در آغاز ماه رمضان، اهم خبرهای امروز درباره فلسطین است.

به گزارش ایکنا، انجمن «جوانان حامی قدس» در کویت از راه‌اندازی پویشی داوطلبانه در این کشور برای حمایت از مسئله فلسطین و مقابله با تجاوزات اشغالگران صهیونیست در قدس و مسجدالاقصی خبر داد.
 
بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یوسف الکندری مسئول دفتر اجرایی این انجمن گفت که هدف از این پویش، بسیج توانمندی‌ها، استعدادها و مهارت‌های جوانان برای اجرای برنامه‌هایی جهت حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین و مقابله با تجاوزات دشمن اشغالگر صهیونیستی است.
 
الکندری تصریح کرد که در مرحله دوم، قرار است یک گردهمایی بزرگ از طریق برنامه زوم به منظور ارائه زمینه‌های حمایت از ملت فلسطین برای داوطلبان برگزار شود.
 
وی با اشاره به اظهارات ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که گفته بود ملت‌های عربی بزرگ‌ترین مانع پیش روی ما هستند، تأکید کرد که این پویش با شعار «یک مانع باش» راه‌اندازی شده است.
 
الکندری اظهار کرد که ما در واکنش به اظهارات باراک از تمامی جوانان عرب می‌خواهیم که هر یک به نوبه خود مانعی پیش روی رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل باشند.
 
از سوی دیگر، عزام الخطیب، مدیرکل اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی هشدار داد که صهیونیست‌ها در صدد ایجاد یک کمربند بزرگ امنیتی در اطراف مسجدالاقصی و شهر قدیمی قدس برای تصرف تمام منازل فلسطینیان در این منطقه هستند.
 
بنا به گزارش خبرگزاری عمون، الخطیب این اقدامات را بر خلاف مسیر ایجاد صلح و همزیستی در منطقه دانست و ضمن درخواست برای توقف این برنامه‌های اشغالگرانه، اقدام نماینده کنست اسرائیل در بازگشایی دفتر کار خود در قدس اشغالی را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد.
 
وی همچنین اشاره کرد: از سال 2017 تا کنون موانعی از سوی صهیونیست‌ها برای استخدام نگهبانان جدید برای مسجدالاقصی وجود دارد و همچنین در طرح‌های اداره اوقاف و وارد کردن مصالح به داخل مسجدالاقصی موانعی ایجاد می‌شود، اما اردن تلاش‌های خود را برای تسهیل این پروژه‌ها انجام می‌دهد.
 
خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد که برخی مقامات ارتش اسرائیل با ارسال پیامی نسبت به رسیدن وضعیت فلسطین به حد انفجار، در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان هشدار دادند.
 
این پیام امنیتی از سوی سرتیپ «آوی پلات» فرمانده لشگر «یهودا و سامره» در ارتش اسرائیل برای فرماندهان نظامی اسرائیل ارسال شده و سه‌شنبه شب در شبکه رسمی «کان» منتشر شده است.
 
پلات در این پیام هشدار داده که: «مواد منفجره در حال حاضر موجود است و فقط کبریتی نیاز دارد تا کل منطقه را یک جا به آتش بکشد.»
 
وی افزود: زمان نهایی آغاز ماه رمضان است. این هدف نیروهای ارتش اسرائیل است که باید در حالت آماده‌باش به سر ببرند.
 
این فرمانده صهیونیست ادامه داد: روزهای آغازین ماه رمضان، همزمان با اعیاد اسرائیلی است و تعداد کمی کبریت [برای شعله‌ور شدن منطقه] در این روزها لازم است. لذا باید برای این روزها آمادگی لازم را داشته باشیم.
 
پلات در انتهای این پیام نوشته است: هر روز دارای اهمیت است و فرصتی برای تقویت آمادگی محسوب می‌شود زیرا جنگ فردا آغاز خواهد شد.
 
ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه آوریل آینده آغاز می‌شود و در همان زمان، بین روزهای 15 تا 22 آوریل، مراسم عید پسح یهودیان نیز برگزار می‌شود.
 
این روزها کرانه باختری شاهد افزایش تنش‌ها به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان است.
 
دیروز سه‌شنبه، یک جوان 20 ساله فلسطینی از روستای کفر عین واقع در شمال رام‌الله، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
 
در 8 فوریه جاری (19 بهمن) نیز نیروهای اسرائیلی 3 فلسطینی در شهر نابلس را پس از تیراندازی به خودروی در حال حرکت آنها، ترور کردند.
 
محله شیخ جراح در قدس اشغالی نیز از روز یکشنبه شاهد درگیری‌ها میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست است. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که ایتمار بن گویر، نماینده تندروی کنست اسرائیل دفتر پارلمانی خود را در محله شیخ جراح بازگشایی کرد.

انتهای پیام
captcha