اختتامیه اولین دوره آموزشیاری روان‌خوانی قرآن کریم در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4037854
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

اختتامیه اولین دوره آموزشیاری روان‌خوانی قرآن کریم در آذربایجان‌غربی

مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشیاری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ویژه طلاب خواهر سطح ۳ در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید رحیم دخت، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حمید رحیم‌دخت، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، دوم اسفند ماه در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشیاری و روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم ویژه طلاب خواهر سطح سه، اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: «از بین رفتن فرهنگ دینی از جمله خطراتی است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند» و از این حدیث مشخص است که با نبود فرهنگ آن جامعه می‌میرد.

وی افزود: سیره و سخنان اهل بیت(ع) و قرآن کریم شناسنامه دین اسلام بوده و حضرت علی(ع) در بیش از 25 خطبه از کتاب الهی سخن گفته است و باید با انس گرفتن و قرائت، احکام آن را به در زندگی عملی کنیم زیرا علم آینده و سخنان و تاریخ گذشتگان را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم‌دخت بیان کرد: خداوند می فرماید: «قرآن را برای شفای دردهای روحی و جسمی مردم فرستادیم تا مایه هدایت و رحمت آن‌ها شود» و اگر قرآن در زندگی جاری و ساری باشد موجب نورانیت، معرفت، علم، بصیرت و هدایت در حیات انسان می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه طلاب در برابر قرآن این است که به نحو شایسته آن را در جامعه ترویج دهند که قرائت آوایی و معنایی آن که از ابزار رواج قرآن است.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این نخستین بار در کشور و استان است که سازمان دارالقران کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه‌های خواهران با همکاری همدیگر دوره آموزش یاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را برگزار می‌کنند.

وی گفت: این حرکت حسنه ادامه‌دار خواهد بود و رو به سوی تربیت معلم و مدرس و داور حرکت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم طلاب خواهر در این زمینه بیش از پیش موفق و توانمند شوند وقتی طلبه در جای خود باشد و با اهل بیت(ع) و قرآن مانوس شود موجب معنویت و با جریان‌سازی موجب آبادانی جامعه می شود.

مریم بابایی، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه بیان کرد: تربیت مربی قرآنی یکی از برنامه‌های این مرکز علمی بوده و دوره‌های استادیاری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم با همکاری اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ویژه طلاب خواهر از اول دی ماه آغاز شده و امروز جلسه اختتامیه آن است.

وی ادامه داد: برای اثرگذاری در جامعه کارگاه تفسیر قرآن کریم براساس تفسیر تنزیلی برگزار خواهد شد تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران، علاوه بر حوزه‌ها در جامعه هم نمود پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح  کرد: برگزاری دوره‌های مختلف قرآن کریم برای طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی برای این است بتوانیم راهگشا باشیم، علاوه بر دوره آموزشیاری، دوره‌های تجوید قرآن نیز هفته‌ای یک جلسه تا پایان دوره استادی خواهران برای رسیدن به یک نقطه مقبول ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
captcha