افتتاح دفتر مداحان در آرامستان خرم‌آباد
کد خبر: 4038635
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

افتتاح دفتر مداحان در آرامستان خرم‌آباد

رئیس کانون مداحان لرستان با اشاره به افتتاح دفتر مداحان در آرامستان خرم‌آباد، گفت: مداحان فعال در آرامستان‌ها پس از آموزش و آزمون ورودی به‌کارگیری می‌شوند.

افتتاح دفتر مداحان در آرامستان خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه ساماندهی مداحان آرامستان‌های خرم‌آباد پنج‌شنبه، پنجم اسفند با حضور رئیس شورای شهر خرم‌آباد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد، رئیس کانون مداحان لرستان، معاون آرامستان‌ها و معاون خدمات شهری شهرداری، نماینده رئیس پلیس راهور و نیروی انتظامی خرم‌آباد در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

رضا بیرانوند، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه و احترام مداحان و قاریان در بین مردم بر لزوم همکاری شهرداری خرم‌آباد با کانون مداحان استاد این شهرستان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آرامستان‌های شهرستان خرم‌آباد موظف است یک دفتر در محل غسالخانه خرم‌آباد در اختیار کانون مداحان قرار دهد، ادامه داد: شهرداری خرم‌آباد در هر زمینه‌ای با کانون مداحان همکاری خواهد داشت.

غلامرضا چنگیزیان، رئیس کانون مداحان استان لرستان نیز در این مراسم با تقدیر از رئیس شورای شهر خرم‌آباد معاونت خدمات شهری، پلیس راهور و نیروی انتظامی خرم‌آباد، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های کانون مداحان ساماندهی مداحان آرامستان‌های خرم‌آباد بود با همکاری شهرداری خرم‌آباد به نتیجه رسید.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر مداحان در آرامستان خرم‌آباد، گفت: این دفتر در دو بخش خاکسپاری و اعزام مداح در مجالس ترحیم، چهلم و سالگرد خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌دهد.

چنگیزیان نرخ مصوب مداحی در آرامستان خرم‌آباد را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: گزینش مداحان آرامستان‌های خرم‌آباد با آزمون‌های ورودی انجام می‌شود و کارت مداحانی که در این راستا همکاری نکرده یا نرخ مصوب شده را رعایت نکنند، باطل می‌شود.

رئیس کانون مداحان استان لرستان روشن بودن بلندگوی مداحان در سطح شهر را ممنوع اعلام کرد و با اشاره به اینکه آلودگی سیستم صوتی برخی مداحان در سطح شهر باعث نارضایتی و رنجش مردم شده است، ادامه داد: مداحانی که عامل ایجاد آلودگی صوتی باشند ۳۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت تکرار علاوه بر توقیف خودرو، کارت مداحی آنها نیز باطل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و صداوسیما باید در ساماندهی مداحان آرامستان‌ها همکاری داشته باشند، ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود که مداحان خود را از طریق دفتر کانون مداحان در آرامستان شهرستان یا کانون مداحان استان تأمین کنند.

انتهای پیام
captcha