طرح وقف سبز در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 4038670
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
همزمان با هفته درختکاری

طرح وقف سبز در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح وقف سبز همزمان با هفته درختکاری در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان خبر داد.

درختکاری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح وقف سبز همزمان با هفته درختکاری در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان خبر داد.

امیری با اشاره به اینکه موضوع درختکاری و محیط زیست در نگاه مسلمانان یک نگاه معرفتی و معنوی است، افزود: این طرح با هدف تقویت خدمات اجتماعی بقاع متبرکه در حوزه محیط زیست، کمک به آبادانی و سرسبزی محیط پیرامونی، ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش پوشش گیاهی منطقه و بقعه و ترویج فرهنگ وقف و به‌ویژه وقف برای محیط زیست در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی گفت: یکی از کارهایی که در اجرای این طرح صورت خواهد گرفت، تعامل با دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد که در راستای مشارکت خانواده‌های صاحب فرزند نورسیده صورت می‌گیرد، بر این اساس، این خانواده‌ها در طرح وقف نهال با درج پلاک به نام فرزندشان بر روی درخت، مشارکت می‌کنند.

این طرح از روز 15 اسفندماه همزمان با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدت یک هفته در بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha